Chcesz zdobyć nowych klientów? Udostępnij w swoim sklepie zakupy na raty

Strategia marketingowa
Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Według raportu Centre for Retail Research, Polska wyróżnia się największym w Europie wzrostem rynku e-commerce, który w okresie 2010-2011 wyniósł 33,5%. W 2012 spodziewany jest wzrost o 24%. Sklepy internetowe to najszybciej rosnący kanał dystrybucji polskiego handlu, dla wielu przedsiębiorczych osób to również pomysł na własny biznes. Spośród oferowanych form płatności za zakupy w Internecie, znane klientom od lat zakupy na raty stają się coraz bardziej popularne.

Udostępnienie opcji zakupów ratalnych umożliwia z jednej strony e-sklepowi wzbogacenie oferty oraz przyciągnięcie nowych klientów, z drugiej natomiast wpływa na wzrost sprzedaży. Potwierdzają to wyniki zrealizowanego badania, gdzie blisko połowa, bo 48% e-sklepów zadeklarowało wzrost liczby transakcji realizowanych na raty, z czego 4% zanotowało wzrost o 100%, w stosunku do 2009 roku (Badanie rynku zakupów internetowych na raty – opracowanie wyników badania e-commerce 2011).

Żagiel, który obecnie współpracuje aktywnie z 2000 e-sklepów, uruchomił stronę internetową, która ma na celu ułatwienie nowym sklepom internetowym nawiązanie współpracy oraz zwiększenie wsparcia dla tych, które już korzystają z systemu e-Raty. Strona www.eraty.pl zawiera informacje dotyczące systemu finansowania zakupów na raty w Internecie, m.in. narzędzia do generowania linków, instrukcję integracji, wyszukiwarkę opiekunów z ramienia Żagla. Znajduje się tam także zestaw dokumentów do pobrania dla firm, które chcą przyłączyć się do systemu e-Raty.

Tak o wprowadzeniu możliwości zakupów na raty wypowiada się Piotr Jóźwik – Wiceprezes sklepu internetowego Mix-Media, oferującego artykuły m.in. AGD, RTV, komputery, sprzęt fotograficzny, elektronarzędzia – „Dzięki wprowadzeniu płatności na raty w naszym sklepie pozyskaliśmy grono nowych klientów, a obroty wzrosły nawet do 10% rocznie.” Dodaje także – „Współpraca ze sprawdzonym i znanym partnerem w zakresie płatności ratalnych, uwiarygadnia także nas w oczach Klientów.”

Przemysław Ladra, Business Unit Manager w X-kom.pl o ratach w Internecie mówi w ten sposób – „Dzięki wprowadzeniu e-rat pozyskaliśmy dużą liczbę osób zainteresowanych zakupem przez Internet
w naszym sklepie. Klienci korzystając z nich nie muszą osobiście zgłaszać się do naszych salonów stacjonarnych, wszystkie formalności mogą załatwić zdalnie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, chętnie wykorzystywane przez różne grupy naszych Klientów. Przykładem są młodzi ludzie mieszkający poza domem, najczęściej studenci. Ich rodzice mogą zdalnie wziąć kredyt, natomiast sprzęt jedzie bezpośrednio  do nich.”

Jak funkcjonuje system e-Raty?

e-Raty to usługa umożliwiająca prowadzenie sprzedaży ratalnej w sklepie internetowym przy pełnej automatyzacji procesu przyznawania kredytu ratalnego. System e-Raty zapewnia pełne bezpieczeństwo transakcji, a dedykowany zespół Żagla do obsługi sklepów internetowych dostarcza wsparcia biznesowego. Cała procedura udzielania kredytu i weryfikacji klienta jest realizowana po stronie firmy Żagiel. Sklep internetowy otrzymuje przelew za towar po podpisaniu umowy przez klienta i zweryfikowaniu jej przez Żagiel. Klient podpisuje umowę dostarczoną do niego przez kuriera lub w Kredyt Punkcie Żagla.

Poniższy rysunek przedstawia schemat przebiegu transakcji przy realizacji płatności ratalnej w sklepie internetowym.

jak działają eRaty?

Zakupy przez Internet okiem klienta

Szybki rozwój tego kanału dystrybucji uwarunkowany jest dynamiką wzrostu liczby polskich internautów dokonujących zakupów przez Internet. W 2008 r. dokonywanie zakupów online deklarowało 66% badanych, w 2009 roku ten odsetek wyniósł 67%, a w 2010 r. wzrósł do 74%. Czynniki, które skłaniają internautów do zakupów online to przede wszystkim oszczędność czasu (51% internautów). Kolejne wymieniane cechy to: niższe ceny niż w tradycyjnym sklepie (50%), dostępność towarów trudnych do zakupienia gdzie indziej (45%), a także promocje, rabaty i konkursy (27%). Powyższe dane pochodzą z raportu „E-commerce w oczach internautów” przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych i firmę Gemius.

Źródło: Żagiel/eRaty.pl

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
19.04.2022

Czy specjalny hosting WooCommerce ma sens?

Artur Pajkert

Artur Pajkert

Head of Marketing
cyberfolks.pl

Artykuł
22.02.2022

Sprzedaż online - e-sklep czy social media?

Adrianna Szałańska

Adrianna Szałańska

Social media & relations expert
cyberfolks.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę