1 października 2014 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał pozwolenie na przeprowadzenie przez DPD Polska transakcji zakupu firmy kurierskiej Siódemka S.A. W wyniku połączenia powstanie podmiot zajmujący wiodącą pozycję na rynku usług kurierskich z 24% udziałem i rocznym obrotem przekraczającym 1 miliard złotych.
Zgoda UOKiK oznacza, że transakcja, w której DPD Polska przejmie 100% akcji od dotychczasowego właściciela Siódemki (fundusz venture capital Abris CEE), zostanie sfinalizowana w ciągu najbliższych dni. Po zamknięciu transakcji Siódemka stanie się częścią Grupy Kapitałowej DPD Polska.
Do czasu połączenia prawnego, czyli dokonania wymaganych prawem wpisów w KRS potwierdzających fuzję DPD Polska i Siódemka S.A, obie firmy będą funkcjonować jako niezależne podmioty.
„Decyzja urzędu antymonopolowego umożliwia rozpoczęcie działań przygotowujących oba przedsiębiorstwa do połączenia prawnego i operacyjnego. Przewidujemy, że zasadnicza faza tego procesu przypadnie na rok 2015. Właśnie powstaje dokładny jego plan” – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
DPD Polska zbudowała swoją mocną pozycję dzięki obsłudze klientów korporacyjnych i międzynarodowych. Fuzja wzmocni ofertę DPD dla małych i średnich przedsiębiorstw, a w szczególności dla e-commerce.
„Ten kanał sprzedaży rozwija się dziś bardzo dynamicznie” – zaznacza Rafał Nawłoka – „Od kilku lat jesteśmy świadkami przenoszenia się relacji handlowych do Internetu. Łącząc się z Siódemką jeszcze silniej zaznaczymy swoją obecność w tym obszarze”.
Transakcja zakupu Siódemki mieści się długofalowej strategii rozwoju DPD Polska. „Obserwując wzrost e-commerce już kilka lat temu postawiliśmy na rozwój interaktywnych narzędzi ułatwiających kontakt z finalnym odbiorcą paczki” – wyjaśnia Rafał Nawłoka – „Klienci biznesowi i konsumenci różnią się wymaganiami. Wszyscy oczekują szybkiej, uporządkowanej i przewidywalnej obsługi. Odbiorcy indywidualnemu zależy także na tym, aby paczka trafiła do jego rąk w najwygodniejszym dla niego terminie i miejscu”.
Sprostanie tym wymaganiom i utrzymanie wysokiej jakości wymaga nie tylko najlepszych narzędzi, ale również odpowiedniej ekonomii skali. Zgoda UOKiK pozwoli firmie kurierskiej DPD Polska osiągnąć te cele. „Dzięki wydajniejszej sieci logistycznej będziemy bliżej naszych Klientów” – podkreśla Rafał Nawłoka – „Udostępnimy im silniej zdywersyfikowaną, lepiej dopasowaną do ich wymagań ofertę usług kurierskich, także międzynarodowych. Zaoferujemy jeszcze więcej niż dotychczas wygodnych rozwiązań dla e-commerce”.
—
Firma DPD Polska rozpoczęła działalność w 1991 roku jako spółka ze stuprocentowym kapitałem polskim. Obecnie zatrudnia ponad 5500 pracowników i współpracowników, dysponuje flotą 3000 pojazdów i 50 oddziałami, w tym nowoczesną i jedną z największych w tej części Europy sortownią w Strykowie. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz z firmą DPD Strefa Paczki, której oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, oraz agencję celną Air Cargo Poland prowadzącą działalność celną i spedycyjną – lotniczą, morską i drogową. Od 2004 w całości należy do francuskiego holdingu GeoPost, którego właścicielem jest poczta francuska LaPoste.
Siódemka to polska marka, która dysponuje ofertą dla wszystkich segmentów biznesowych: klientów indywidualnych, mikro i małych przedsiębiorstw oraz średnich i dużych firm. Firma zatrudnia 1400 pracowników i 2100 kurierów. Dysponuje 40 oddziałami, w tym centralną sortownią w Rawie Mazowieckiej.
GeoPost, główny gracz na rynku przesyłek ekspresowych w Europie, obsługuje ponad 230 krajów i zajmuje 2. miejsce w europejskim rankingu na rynku ekspresowych przesyłek kurierskich.
Źródło: informacja prasowa