Przedstawiciele Grupy Empik Media & Fashion podsumowali realizację planów i przedstawiono wyniki finansowe w II kwartale 2012 roku. Firma zanotowała duże wzrosty w segmentach e-commerce oraz Empik Digital & Publishing (produkty cyfrowe). Poniżej znajdziecie najciekawsze doniesienia z obszernej informacji prasowej na ten temat.
Dane ogólne
Przychody całej Grupy EM&F w II kwartale 2012 roku wyniosły 748 milionów PLN (wzrost o 13% w porównaniu do Q2 2011), a w całym I półroczu 2012 r. o 14%. Wysoka dynamika sprzedaży jest zasługą dwucyfrowych wzrostów w Grupach Empik oraz Smyk.
To przełożyło się na 44 mln PLN zysku EBITDA z działalności operacyjnej. W II kwartale br. Grupa EM&F odnotowała zysk netto w wysokości 25 mln PLN.
Segment e-commerce
(na segment e-commerce składają się sklepy internetowe empik.com, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl i Gandalf.com.pl)
Przychody ze sprzedaży w segmencie E-commerce wyniosły 27 mln PLN (41% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku), a zysk brutto na sprzedaży wyniósł 8,5 mln PLN (+111%). Działalność e-commerce jest nadal młodym i rozwijającym się segmentem wymagającym nakładów finansowych, dlatego na poziomie wyniku netto nadal wykazuje niewielką stratę.
We wszystkich sklepach internetowych należących do Grupy EM&F zanotowano duże wzrosty odwiedzin oraz liczby transakcji. Łącznie w całym II kwartale 2012 r. sklepy te dostarczyły prawie 400 tys. paczek i wyprodukowano ponad 2,3 mln odbitek foto.
Najważniejsze wydarzenia w empik.com:
- Wzrost liczby nowych klientów o ponad 40%.
- Aktualnie łączna liczba klientów empik.com wynosi blisko 5 milionów.
- Wzrost liczby wizyt o 30% do 11 milionów.
- W maju 2012 r. uruchomiono nową funkcjonalność – „e-portmonetka”
- (umożliwiającej gromadzenie środków na osobistym koncie w
- empik.com oraz różne formy płatności – karta, gotówka – za to samo zamówienie).
- Dalszy rozwój systemu logistycznego – włączenie 13 nowych dostawców.
Najważniejsze wydarzenia w smyk.com:
- Liczba odwiedzających przekroczyła 1 milion.
- Sklep notuje wysoką sprzedaż w kategoriach zabawki i ubranka (wzrost 50% II kwartale br. vs I kwartał br.).
- W czerwcu br. wprowadzono kolejną kategorię produktów – tj. sport i rekreacja.
- Smyk.com został zwycięzcą konkursu „Świat przyjazny dziecku” organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka w kategorii sklep internetowy.
Najważniejsze wydarzenia w Gandalf.com.pl:
- Uruchomienie w maju br. nowej odsłony sklepu.
- Na przełomie czerwca i lipca br. rozpoczęto szeroko zakrojoną kampanię promocyjną podręczników – po raz pierwszy dowolny zestaw podręczników można zamówić we wszystkich salonach Empik, z gwarancją realizacji przez Gandalf.com.pl.
- Klientom zaproponowano również unikalną ofertę – gwarancję odkupu używanych podręczników (zgodnych z obowiązującą podstawą programową i niezniszczonych) oraz gwarancję wymiany podręczników we wrześniu w razie zakupu złych tytułów.
Empik Digital & Publishing:
(spółki należące do segmentu Empik Digital & Publishing zajmują się agregacją i dystrybucją kontentu cyfrowego: muzyki, książek, gier – e-Muzyka, Virtualo, GRY-OnLine – oraz w formie tradycyjnej (wydawnictwa Wilga, WAB, Buchmann oraz wydawca gier LEM))
W II kwartale 2012 r. spółki należące do tego segmentu osiągnęły bardzo dobre wyniki finansowe. W II kwartale br. łączna sprzedaż wyniosła 22 mln PLN. Porównywanie wyników do roku 2011 nie jest miarodajne ponieważ większość spółek z segmentu została przejęta przez Grupę EM&F w 2011 r. i ich wyniki nie były konsolidowane w roku 2010.
Dalsze plany rozwoju w III kwartale 2012 r. w segmencie e-commerce:
- empik.com – uruchomienie sprzedaży muzyki w postaci cyfrowej, dodanie nowej kategorii produktów – Sport, a także rozszerzenie oferty perfum o kosmetyki. Ciągle poszerzana jest oferta w istniejących już kategoriach, m.in. w książkach (w tym e-booki i audiobooki), muzyce i filmie.
- Empiktravel.pl – planowane rozszerzenie oferowanych usług o bilety lotnicze oraz miejsca noclegowe.
- Smyk.com – znaczące rozszerzenie oferty kategorii ubranka oraz świat niemowlaka (m.in. o kosmetyki, pieluchy, produkty żywnościowe).
Więcej informacji na temat wyników Grupy Empik Media & Fashion znajdziecie w oficjalnej informacji prasowej – klikajcie tutaj.