Wyniki finansowe Grupy Empik Media & Fashion za II kwartał 2012 roku – e-commerce dynamicznie rośnie

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Przedstawiciele Grupy Empik Media & Fashion podsumowali realizację planów i przedstawiono wyniki finansowe w II kwartale 2012 roku. Firma zanotowała duże wzrosty w segmentach e-commerce oraz Empik Digital & Publishing (produkty cyfrowe). Poniżej znajdziecie najciekawsze doniesienia z obszernej informacji prasowej na ten temat.

Dane ogólne

Przychody całej Grupy EM&F w II kwartale 2012 roku wyniosły 748 milionów PLN (wzrost o 13% w porównaniu do Q2 2011), a w całym I półroczu 2012 r. o 14%. Wysoka dynamika sprzedaży jest zasługą dwucyfrowych wzrostów w Grupach Empik oraz Smyk.

To przełożyło się na 44 mln PLN zysku EBITDA z działalności operacyjnej. W II kwartale br. Grupa EM&F odnotowała zysk netto w wysokości 25 mln PLN.

Segment e-commerce
(na segment e-commerce składają się sklepy internetowe empik.com, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl i Gandalf.com.pl)

Przychody ze sprzedaży w segmencie E-commerce wyniosły 27 mln PLN (41% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku), a zysk brutto na sprzedaży wyniósł 8,5 mln PLN (+111%). Działalność e-commerce jest nadal młodym i rozwijającym się segmentem wymagającym nakładów finansowych, dlatego na poziomie wyniku netto nadal wykazuje niewielką stratę.

We wszystkich sklepach internetowych należących do Grupy EM&F zanotowano duże wzrosty odwiedzin oraz liczby transakcji. Łącznie w całym II kwartale 2012 r. sklepy te dostarczyły prawie 400 tys. paczek i wyprodukowano ponad 2,3 mln odbitek foto.

Najważniejsze wydarzenia w empik.com:

  • Wzrost liczby nowych klientów o ponad 40%.
  • Aktualnie łączna liczba klientów empik.com wynosi blisko 5 milionów.
  • Wzrost liczby wizyt o 30% do 11 milionów.
  • W maju 2012 r. uruchomiono nową funkcjonalność – „e-portmonetka”
  • (umożliwiającej gromadzenie środków na osobistym koncie w
  • empik.com oraz różne formy płatności – karta, gotówka – za to samo zamówienie).
  • Dalszy rozwój systemu logistycznego – włączenie 13 nowych dostawców.

Najważniejsze wydarzenia w smyk.com:

  • Liczba odwiedzających przekroczyła 1 milion.
  • Sklep notuje wysoką sprzedaż w kategoriach zabawki i ubranka (wzrost 50% II kwartale br. vs I kwartał br.).
  • W czerwcu br. wprowadzono kolejną kategorię produktów – tj. sport i rekreacja.
  • Smyk.com został zwycięzcą konkursu „Świat przyjazny dziecku” organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka w kategorii sklep internetowy.

Najważniejsze wydarzenia w Gandalf.com.pl:

  • Uruchomienie w maju br. nowej odsłony sklepu.
  • Na przełomie czerwca i lipca br. rozpoczęto szeroko zakrojoną kampanię promocyjną podręczników – po raz pierwszy dowolny zestaw podręczników można zamówić we wszystkich salonach Empik, z gwarancją realizacji przez Gandalf.com.pl.
  • Klientom zaproponowano również unikalną ofertę – gwarancję odkupu używanych podręczników (zgodnych z obowiązującą podstawą programową i niezniszczonych) oraz gwarancję wymiany podręczników we wrześniu w razie zakupu złych tytułów.

Empik Digital & Publishing:
(spółki należące do segmentu Empik Digital & Publishing zajmują się agregacją i dystrybucją kontentu cyfrowego: muzyki, książek, gier – e-Muzyka, Virtualo, GRY-OnLine – oraz w formie tradycyjnej (wydawnictwa Wilga, WAB, Buchmann oraz wydawca gier LEM))

W II kwartale 2012 r. spółki należące do tego segmentu osiągnęły bardzo dobre wyniki finansowe. W II kwartale br. łączna sprzedaż wyniosła 22 mln PLN. Porównywanie wyników do roku 2011 nie jest miarodajne ponieważ większość spółek z segmentu została przejęta przez Grupę EM&F w 2011 r. i ich wyniki nie były konsolidowane w roku 2010.

Dalsze plany rozwoju w III kwartale 2012 r. w segmencie e-commerce:

  • empik.com – uruchomienie sprzedaży muzyki w postaci cyfrowej, dodanie nowej kategorii produktów – Sport, a także rozszerzenie oferty perfum o kosmetyki. Ciągle poszerzana jest oferta w istniejących już kategoriach, m.in. w książkach (w tym e-booki i audiobooki), muzyce i filmie.
  • Empiktravel.pl – planowane rozszerzenie oferowanych usług o bilety lotnicze oraz miejsca noclegowe.
  • Smyk.com – znaczące rozszerzenie oferty kategorii ubranka oraz świat niemowlaka (m.in. o kosmetyki, pieluchy, produkty żywnościowe).

Więcej informacji na temat wyników Grupy Empik Media & Fashion znajdziecie w oficjalnej informacji prasowej – klikajcie tutaj.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.09.2023

Wdrożenie sklepu internetowego krok po kroku

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę