Wyniki finansowe Grupy Empik Media & Fashion za I kwartał 2012 roku – segment e-commerce dalej rośnie

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Na dzisiejszej konferencji przedstawiciele Grupy Empik Media & Fashion podsumowali realizację planów i przedstawiono wyniki finansowe w I kwartale 2012 roku. Firma zanotowała duże wzrosty w segmentach e-commerce oraz Empik Digital & Publishing (produkty cyfrowe). Poniżej znajdziecie najciekawsze doniesienia z obszernej informacji prasowej na ten temat.

Dane ogólne

Przychody całej Grupy EM&F w I kwartale 2012 roku wyniosły 686 milionów PLN (wzrost o 15% w porównaniu do Q1 2011). To przełożyło się na 16 mln PLN zysku EBITDA z działalności operacyjnej. W I kwartale br. Grupa EM&F odnotowała stratę netto w wysokości 31,1 mln PLN.

Łączne wydatki inwestycyjne w I kwartale wyniosły 55 mln PLN, co oznacza wzrost o 87% – głównie ze względu na wydatki na nowe punkty sprzedaży (duża liczba otwarć w Grupie Smyk – 22 otwarcia w ciągu ostatnich 4 kwartałów, w tym sklepów Smyk Megastore).

Segment e-commerce:
(na segment e-commerce składają się sklepy internetowe empik.com, smyk.com, Gandalf.com.pl i empikfoto.pl)

Przychody ze sprzedaży w segmencie e-commerce w I kwartale br. wzrosły o 73% do 24 mln PLN, a zysk brutto na sprzedaży wyniósł 8 mln PLN.

Działalność e-commerce jest nadal młodym i rozwijającym się segmentem wymagającym nakładów finansowych, dlatego na poziomie wyniku netto nadal wykazuje niewielką stratę (-0,9 mln PLN).

Najważniejsze wydarzenia w I kwartale br.:

  • Liczba klientów empik.com wzrosła w I kwartale br. o 30%, liczba wizyt o ponad jedną trzecią, a liczba transakcji aż o 50%.
  • Z kolei w sklepie smyk.com rośnie liczba transakcji i klientów, ale Grupa nie dysponuje danymi porównywalnymi rok do roku, ponieważ sklep został uruchomiony pod koniec 2011 r. Sukcesem jest osiągnięcie 30.000 subskrybentów newslettera smyk.com w ciągu zaledwie trzech miesięcy.
  • W I kwartale br. działalność e-sklepów Grupy EM&F była wspierana licznymi udanymi akcjami organizowanymi wspólnie z innymi spółkami z Grupy, w tym wydawnictwami, salonami Empik i Smyk i szkołami językowymi.
  • W marcu br. internetowe sklepy empik.com i smyk.com przystąpiły do największego i najpopularniejszego Programu Bonusowego PAYBACK, co dało możliwość dotarcia z ofertą do szerokiej grupy kilku milionów konsumentów. Łącznie nowe e-sklepy oraz Empik i Smyk zrekrutowały już ponad 500.000 nowych uczestników Programu. Średnia wartość paragonu z użyciem karty PAYBACK jest o 50% wyższa niż bez karty. Posiadacze karty PAYBACK robią coraz większe zakupy, a wartość ich średniego paragonu rośnie szybciej o 1,2% niż klientów bez kart. Program PAYBACK pozwala też zbudować profil i segmentację klientów oraz dostosować do nich odpowiednią komunikację i ofertę.

Empik Digital & Publishing:
(spółki należące do segmentu Empik Digital & Publishing zajmują się agregacją i dystrybucją kontentu cyfrowego: muzyki, książek, gier – e-Muzyka, Virtualo, GRY-OnLine – oraz w formie tradycyjnej (wydawnictwa Wilga, WAB, Buchmann oraz wydawca gier LEM))

W I kwartale br. spółki należące do tego segmentu osiągnęły bardzo dobre wyniki finansowe. Jednak porównywanie wyników do roku 2011 nie jest miarodajne ponieważ większość spółek z segmentu została przejęta przez Grupę EM&F w 2011 r. i ich wyniki nie były wówczas konsolidowane. W I kwartale 2012 r. łączna sprzedaż wyniosła 17 mln PLN.

Spółka Virtualo po raz pierwszy przekroczyła próg rentowności, zwiększając przychody ponad trzykrotnie. Spółki GRY-OnLine oraz e-Muzyka w I kwartale br. dwukrotnie zwiększyły zyski EBITDA w porównaniu do ubiegłego roku. Spółka LEM wykazała 30% wzrost sprzedaży, ale równocześnie stratę netto ze względu na wyprzedaż starego zapasu.

Łączne przychody wydawnictw Buchmann, Wilga i W.A.B. wzrosły w I kwartale br. o 20% (na bazie pro-forma), dzięki znacznie szerszej i ciekawszej ofercie produktowej. Wydawnictwa wydały 132 tytuły, sprzedając ponad 370.000 książek. Pomimo wyższej niż rok temu sprzedaży wydawnictwa zakończyły I kwartał br. na niewielkiej stracie (-0,3 mln PLN), ze względu na wyprzedaże poświątecznego towaru, co jest charakterystyczne dla tej branży.

Najważniejsze wydarzenia w segmencie Empik Digital & Publishing w I kwartale br.:

  • Zawarcie umowy z operatorem sieci Play (P4 Sp. z o.o.) na dostarczenie kontentu muzycznego.
  • Poszerzanie bazy plików multimedialnych e-Muzyka o kolejne katalogi niezależne (Onyx Studio, Perfect Music, Paparazzi, Pozytywka Sound, Squad of Sound).
  • Zdjęcie zabezpieczenia DRM ADOBE z 90% oferty i zastąpienie go watermarkiem.
  • Kilkukrotny wzrost sprzedaży e-booków dzięki wprowadzeniu i promocji sprzedaży nowego e-czytnika TrekStor.
  • Wprowadzenie oferty HOT DEAL 24h na Virtualo.pl.
  • Rozpoczęcie dystrybucji cyfrowej gier za pomocą platformy „Nobox”.
  • Nowa odsłona serwisu internetowego GRY-OnLine.

Dalsze plany rozwoju w II kwartale 2012 roku:

  • Konwersja salonów Peacocks na OVS, New Look i Smyk oraz stopniowe zamknięcia pozostałych sklepów.
  • Rozwój kategorii artykułów nie-wydawniczych.
  • Dalszy rozwój sieci w tym: 3 salony Empik, 4 otwarcia w Grupie Smyk, w tym 1 Smyk Megastore, 4 szkoły językowe w Rosji, 3 sklepy w Grupie Moda i Uroda.
  • Liczne promocje, wydarzenia, produkty, zabawki, gadgety, szkolenia językowe związane z mistrzostwami EURO 2012.

Więcej informacji na temat wyników Grupy Empik Media & Fashion znajdziecie w oficjalnej informacji prasowej – klikajcie tutaj.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.09.2023

Wdrożenie sklepu internetowego krok po kroku

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę