W trosce o niepełnosprawnych, chorych i starszych Internautów eksperci zrzeszeni w „Grupie Roboczej E-commerce” działający w ramach związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przygotowali raport „Wygoda zakupów w internecie”. Dokument ten stanowi zbiór wskazówek dla projektantów stron internetowych, a zebrane w nim informacje, mają za zadanie pokazać jak niewielkie zmiany mogą mieć ogromny wpływ na to, czy nasza strona zostanie odczytana przez np. osobę niewidomą.
E-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. Firmy konkurują ze sobą już nie tylko ceną. Jakość obsługi klienta, wygoda zakupów i kompleksowa obsługa są coraz częściej czynnikiem decydującym o zakupie w danym sklepie. Wszyscy doceniamy wygodę zakupów w Sieci, ale szczególnie istotna jest ona dla osób niepełnosprawnych, chorych czy starszych.
Projektanci sklepów internetowych coraz częściej biorą pod uwagę grupy internautów wymagające dodatkowej opieki. Byli oni dotychczas dyskryminowani, a ich potrzeby były pomijane podczas budowania funkcjonalności witryn www.
Zespół Divante w ramach działania w Grupie Roboczej e-Commerce IAB postanowił przetestować trzy sklepy internetowe: www.superkoszyk.pl, www.oponeo.pl i www.answear.com z osobami niepełnosprawnymi, aby dowiedzieć się, w jaki sposób poruszają się po stronach, co dla nich jest ważne, na co zwracają uwagę, czego im brakuje.
Wyniki przedstawiono w formie raportu. W dokumencie zebrano informacje, które pokażą projektantom jak niewielkie zmiany mogą mieć ogromny wpływ na to, czy nasza strona zostanie odczytana przez np. Osobę niewidomą. Wytyczne zawarte pozwolą usprawnić strony i sklepy internetowe, i dostosować je do niemałej grupy osób niepełnosprawnych, które na co dzień korzystają z Internetu.