Wspieranie rozwoju konkurencji na rynku pocztowym

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Głównym beneficjentem korzyści wynikających z liberalizacji rynku pocztowego ma być jego klient. Otwarcie rynku wraz z 1 stycznia 2013 roku i zwiększenie konkurencyjności na pewno będzie miało wpływ na ceny i jakość świadczonych usług. Kto stanie się największym graczem na rynku? Jaka będzie pozycja Poczty Polskiej?

„Jestem w pełni przekonana, iż mechanizm konkurencji rynkowej w ciągu kilku najbliższych lat na pewno zmieni obraz rynku pocztowego w Polsce.” – powiedziała Magdalena Gaj, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej na konferencji „Rynek usług pocztowych w Polsce 2012” i zaprezentowała nową strategię regulacyjną. „Chcemy jako organ regulacyjny zapewnić społeczeństwu dostępność do nowoczesnych usług telekomunikacyjnych i pocztowych jak najwyższej jakości.” – przedstawiła swą misję Prezes UKE.

Rynek zmonopolizowany przez Pocztę Polską już niedługo będzie posiadał operatora wyznaczonego. Przez pierwsze 3 lata ma być to Poczta Polska S.A., ale później operator powszechny będzie wybierany w konkursie na okres 10 lat. „Poczta Polska do tej pory nie musiała się zmagać z konkurencją w niektórych obszarach. Nowy rok i kolejne pokażą, na ile jej usługi są konkurencyjne.” – przewiduje Małgorzata Ślęczka, kierownik działu handlowego Kolportaż Rzetelny.

Kształt rynku pocztowego do tej pory dosyć hermetycznego, niedługo zapewne znacząco się zmieni. Możemy spodziewać się wkroczenia na polski rynek również operatorów zagranicznych, choć już dzisiaj działa u nas narodowy operator Austrii. „Austrian Post, za pośrednictwem swoich spółek zależnych, obsługuje już kraje takie jak Bułgaria, Chorwacja, Węgry, Polska, Rumunia i Słowacja. Pozostałe obszary obsługiwane są przez partnerów spółki. Grupa osiągnęła zatem pozycję silnego regionalnego gracza na terenie Europy Środkowo-Wschodniej.” – mówi Claus Renner Sales & Marketing Director CEE z Austrian Post.

Chociaż przewiduje się, że otwarcie rynku pocztowego będzie początkiem walki o klienta, to jednak najważniejsze teraz są regulacje prawne. Jak do tej pory niezależni operatorzy dobrze poradzili sobie z rozwijaniem niezastrzeżonych usług. Co przyniosą kolejne lata? Czy liberalizacja oznacza, że na rynku pocztowym pozostaną jedynie giganci? Zdecydują o tym konsumenci.

Źródło: FreshPR

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę