Wolisz prowadzić swój sklep internetowy czy zakładać sklepy innym?

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

iai-splash

Podczas jednej z wielu rozmów, jakie swego czasu przeprowadziłem z Pawłem Fornalskim z IAI (wtedy jeszcze spółki jawnej, a nie akcyjnej jak obecnie), debatowaliśmy nad tym, czy lepiej prowadzić sklep internetowy czy raczej dostarczać platformę do jego prowadzenia?

Przyznam szczerze, że Paweł zaskoczył mnie wtedy mówiąc, że prawdziwe pieniądze leżą właśnie w internetowej działalności handlowej, a nie w oferowaniu usług informatycznych. Ciężko mi było wówczas przyznać Pawłowi rację (dopiero zaczynałem swoją przygodę z e-handlem, nie miałem dużych obrotów, powoli zdobywałem nowych klientów), ale dzisiaj jestem w stanie się całkowicie zgodzić z tamtą wypowiedzią.

Skąd zmiana mojego nastawienia? Wczoraj informowałem, że IAI już w tę środę zadebiutuje na rynku New Connect. Jednym z wymagań, które należy spełnić, aby było to możliwe jest opublikowanie Dokumentu Informacyjnego. Taki materiał zawiera informacje o spółce, które pozwalają ocenić inwestorom firmę przed zakupem akcji i inwestycją (historia, aktualna sytuacja finansowa, plany inwestycyjne oraz cele emisji akcji).

Lektura tego dokumentu pozwoliła mi spojrzeć na prowadzenie platformy sklepowej od strony dostawcy rozwiązania, a nie jego klienta (który przecież zawsze chce tanio, szybko i solidnie:)). Po przeanalizowaniu sekcji związanej z finansami bez problemu jestem w stanie wskazać firmy zajmujące się wyłącznie e-handlem, które mogą pochwalić się lepszymi wynikami (to nie jest oczywiście żadna uszczypliwość wobec IAI – tak wyglądają rynkowe realia).

Zrozumienie tego, jak działa firma, która przygotowała i utrzymuje Twój sklep internetowy, jest bardzo ważne, gdyż pozwala na uniknięcie wielu niepotrzebnych nieporozumień i nerwów (każdy dba oczywiście o swoje interesy, ale też trzeba mieć szacunek dla drugiej strony – w końcu chodzi tutaj o naszego biznesowego partnera).

Wszystkich zainteresowanych tematem zapraszam do przeczytania Dokumentu Informacyjnego IAI S.A.

P.S. Aby jeszcze bardziej zachęcić Was do lektury napisze, że w materiale IAI S.A. m.in. ocenia swoich bezpośrednich konkurentów :-)

P.S.2. Moja odpowiedź na pytanie z tematu brzmi: wolę prowadzić swój sklep. A Wy? :-)

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę