Firma Hatetepe, właściciel serwisu internetowego PełnaSiata.pl, rozpoczęła pilotażowy program wdrożenia nowej usługi, dzięki której każdy sklep spożywczo-przemysłowy będzie mógł rozpocząć sprzedaż przez internet w wyjątkowo prosty sposób.
Usługa polega na udostępnieniu gotowego oprogramowania sklepu internetowego, dedykowanego zakupom spożywczym, wraz ze zintegrowaną bazą prawie dziesięciu tysięcy najbardziej popularnych produktów FMCG. Takie podejście pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i środków niezbędnych do uruchomienia sklepu internetowego, z uwagi na brak konieczności samodzielnego przygotowywania opisów i zdjęć oferowanych artykułów.
W proponowanym rozwiązaniu do uruchomienia serwisu, w którym prezentowana będzie oferta danego sklepu, wystarcza zaledwie import cen z kasy fiskalnej oraz określenie warunków dostawy dla wybranych regionów. Po kilku prostych krokach sklep jest gotowy i użytkownicy mogą zacząć składać zamówienia.
„Rynek e-grocery rozwija się w bardzo szybkim tempie, ale póki co istotną rolę odgrywają na nim jedynie duzi gracze tacy jak Alma, Piotr i Paweł, czy Frisco. Sporo małych i średnich sklepów spożywczych chciałoby rozpocząć sprzedaż przez internet, działając lokalnie na niewielką skalę, ale aktualnie jest to dla nich nieopłacalne z uwagi na relatywnie wysokie koszty związane z uruchomieniem i utrzymaniem sklepu internetowego. Z kolei działanie na większą skalę wymaga inwestycji w odpowiednie zaplecze logistyczne, co w przypadku małych i średnich sklepów również stanowi barierę nie do pokonania. Chcemy wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, oferując kompletne rozwiązanie, dzięki któremu nawet mały sklep spożywczy będzie mógł w możliwie prosty sposób uruchomić sprzedaż internetową, nie ponosząc przy tym zbyt wysokich nakładów inwestycyjnych.” – powiedział Robert Dyczkowski, prezes zarządu firmy Hatetepe.
W programie pilotażowym bierze udział kilkanaście sklepów z różnych rejonów Polski. Doświadczenia z przeprowadzenia programu posłużą do udoskonalenia produktu przed zaoferowaniem go szerszej grupie podmiotów.
Poza zintegrowaną bazą produktów, w ramach nowej usługi udostępniane będą również inne funkcje, niespotykane w oferowanym obecnie na rynku oprogramowaniu do prowadzenia sklepów internetowych. Przykładowo, jedną z ciekawych funkcjonalności są raporty cenowe, pozwalające automatycznie wykrywać ludzkie pomyłki zdarzające się podczas przypisywania cen do oferowanych artykułów (np. przesunięty przecinek – szampon za 1.29 zł zamiast 12.90 zł), występujące dość często w przypadku sklepów z ofertą wielu tysięcy produktów.
Zgodnie z planem program pilotażowy ma się zakończyć do końca bieżącego roku.
(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)