Wielkie plany małych sprzedawców – wyniki ankiety

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Rynek e-commerce to nie tylko ogromne sklepy internetowe, o których pisze i mówi się najczęściej, ale przede wszystkim mali sprzedawcy. Często są to jednoosobowe firmy, które prowadzą niszowe, dobrze prosperujące sklepy. Wielu z naszych Czytelników zalicza się właśnie do tej drugiej grupy i naszym nadrzędnym celem jest pomóc w rozwinięciu Waszych biznesów. Jakie są plany małych sklepów na 2013 rok? Na to pytanie odpowiadają przeprowadzone w grudniu badania.

Ankieta została stworzona przez Alibaba Group oraz Auctiva i Vendio. Są to firmy bardzo mocno związane ze światowym e-commerce. Badania przeprowadzono w grudniu 2012 roku na 600 małych sklepach z całego świata, ale największa grupa respondentów (aż 85%) pochodzi z USA. 80% ankietowanych sprzedaje swoje produkty tylko online, 82% miało przychody w 2012 roku rzędu 50 000 dolarów lub mniej.

Co ciekawe, 49% sprzedawców chce w tym roku zmienić wygląd swojej strony/sklepu internetowego. 14% będzie chciało wprowadzić stałą darmową przesyłkę a 42% już to zrobiło.

Na pytanie o dalsze działania po stworzeniu nowej strony ankietowani odpowiadali: 30% chce wprowadzić nowe produkty do oferty, 18% będzie chciało rozpocząć sprzedaż międzynarodową, 14% będzie tworzyło wersję mobilną strony internetowej, a 10% ma zamiar otworzyć stacjonarny punkt sprzedaży. Tylko 17% odpowiedziało, że już są przygotowani do m-commerce i posiadają mobilne wersje ich sklepów. Aż 87% ankietowanych chce przeprowadzić te zmiany bez zatrudnienia dodatkowych pracowników.

46% ankietowanych spodziewa się większych przychodów, niż w poprzednim roku. Aż 78% ma zamiar usprawnić procesy sprzedażowe i pozbyć się uciążliwych kosztów, z czego 46% jako zbędne koszty uważa reklamy Google. 38% ankietowanych uważa, że nie stać ich na reklamy Google.

Na pytanie o nowe rynki zbytu ankietowani odpowiedzieli następująco: 41% chce sprzedawać swoje towary na całym świecie, 29% myśli o Wielkiej Brytanii, na kolejnych miejscach są Chiny, Brazylia, Indie i Rosja.

Jako główny czynnik mający ogromny wpływ na rozwój interesów są wysokie podatki. Taką odpowiedź zaznaczyło aż 70% ankietowanych.

A jak jest u nas? Czy podzielacie zdanie zachodnich kolegów ze sklepów internetowych? Czekamy na Wasze opinie.

Źródło: Internet Retailer

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę