Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Grupy Nokaut – ponad 90% osób dokonujących zakupów w internecie* jest z nich zadowolonych. Większość (86,9%) deklaruje, że zamierza w przyszłości korzystać z tej formy kupowania produktów. Aż 83,1% badanych korzysta z porównywarek cen.
Badani wyrażają zadowolenie ze wszystkich etapów związanych z dokonaniem zakupu w sieci: asortymentu sklepu (95,4%), prezentacji produktu na stronie www (93,1%), procesu składania zamówienia (95,2%), dostawy towaru (93,4%) oraz z samego produktu (97,4%)
Na ile byłeś zadowolony z internetowych zakupów biorąc pod uwagę asortyment?
Na ile byłeś zadowolony z internetowych zakupów biorąc pod uwagę sam produkt?
* Badanie przeprowadzono metodą CAWI w sierpniu 2011 na reprezentatywnej grupie 1062 respondentów którzy dokonali lub zamierzają dokonać zakupów on-line (uczestników e-panel.pl) na zlecenie Grupy Nokaut.
„Oszczędność czasu i pieniędzy, szeroka oferta produktów nieporównywalna z dostępną w jakimkolwiek centrum handlowym oraz komfort dokonywania zakupów w sobie wygodnym miejscu i czasie, to argumenty dzięki którym e-handel zyskuje coraz więcej zwolenników, a do zakupów w internecie nie trzeba już nikogo szczególnie przekonywać” – mówi Wojciech Czernecki, Prezes Zarządu Grupy Nokaut SA, właściciel Nokaut.pl. – „W dzisiejszych czasach online przenika się w offline’m. Nawet w przypadku dokonywania zakupów w sklepie tradycyjnym, kupujący bardzo często wyszukują wcześniej w sieci produkty, którymi są zainteresowani. Biorąc pod uwagę wciąż znacznie niższe wskaźniki handlu internetowego w Polsce – w porównaniu do krajów Europy Zachodniej – stwarza to niezwykłe możliwości dla rozwoju Nokautu” – dodaje Czernecki.
Porównywarka cen Nokaut.pl ma niemal 3 mln realnych użytkowników, 12 mln ofert i współpracuje z blisko 3.700 e-sklepami. Obroty w sklepach internetowych wygenerowane dzięki Nokaut.pl w 2011 roku szacuje się na kwotę około 1 miliarda złotych.
Źródło: Nokaut.pl