Zgodnie z zapowiedziami, dzisiaj nadszedł czas na rozwiązanie ostatniego konkursu, w którym do wygrania była książka Delivering Happiness (twarda oprawa). Zadanie polegało na przedstawieniu Waszych pytań na temat ecommerce, dlatego poniżej znajdziecie ich pełną listę.
- Gdzie kończy się sens rozbudowy nowych funkcjonalności w sklepie (akcesoria, cross-seling, produkty podobne, itp.) a zaczyna się przerost formy nad treścią sklepu internetowego (czyli zdjęcia, nazwy, ceny produktu)?
- Jak można sprzedawać bez porównywarek?
- Jak opisywać zdjęcia na stronie sklepu które nie są moje a są np znalezione w googlach i czy muszę pisać do ich autorów o prośbę na ich wykorzystanie?
- Czy bez dużych środków (a nawet ich braku) można zrobić skuteczną reklamę sklepu internetowego jeżeli tak to jaka forma jest najlepsza?
- Czy umieszczanie artykułów poza sklepem na innych serwisach aukcyjnych niż allegro ma jakiś sens?
- Czy jest potrzebny w Polsce sklep internetowy z przyprawami?
- Co powinna zrobić osoba, która dopiero zaczyna ze sprzedażą internetową, aby zdobyć zaufanie (tzw. pozytywy i testimoniale) klientów?
- Dlaczego w naszym kraju ciągle jednym z najważniejszych kryteriów zakupu jest cena, skąd to się bierze że większość kupujących nie zwraca uwagi na jakość usług podejście do klienta itp. i kupuje byle gdzie, byle było tanio. Właściciele e-sklepów często zaniżają ceny w walce o klienta przez strzelają gola do własnej bramki. Interesuje mnie skąd to się bierze i jakie mechanizmy mogą tym rządzić? Czy są jakieś prognozy na to kiedy może nadejść zmiana na lepsze, czy ten czas to lata a może dziesięciolecia?
- Jak zostać najlepszym w swojej branży?
Dodatkowo przekonaliśmy się, że zawsze można liczyć na Czytelników eKomercyjnie.pl i niektórzy zamiast pytań podali nam też swoje pomysły na tematy na artykuły (dzięki!). Oto one:
- Up-selling i cross-selling w Polsce i na świecie. Najlepsze przykłady zastosowania tej metody sprzedaży. Zalety i wady (jeżeli wady w ogóle są).
- Nowe trendy w ecommerce na świecie.
- Prawo, regulamin i prawo autorskie w sklepie internetowym.
- Badania użyteczności sklepach online. Dobre przykłady.
- Portrety najciekawszych sklepów.
- O wielkich upadkach w ecommerce – przestrogi.
- Krótkie analizy opisujące potencjał różnych branż, jak wyglądaja w internecie jak w realu do tego krótkie plusy i minusy handlowania w danym segmencie.
Wszystkim pytającym i proponującym tematy DZIĘKUJEMY, ale zwycięzca może być tylko jeden:) Tym razem książka Delivering Happiness przypadła Arturowi Rynkiewiczowi. Gratulacje! Spodziewaj się teraz kontaktu na priv z naszej strony.
Jeżeli chodzi o powyższe pytania to w nadchodzących tygodniach postaramy się stopniowo jak najlepiej na nie odpowiadać. Propozycji nowych tematów również nie pozostawimy bez wartościowych wpisów.