Dawno temu, bo aż 1 października poprzedniego roku, informowałem was o wejściu na polski rynek systemu certyfikacji sklepów internetowych Trusted Shops. Usługa pojawiła się online, jednak niespodziewanie szybko zniknęła z radarów e-sprzedawców. Od dzisiaj ma się to jednak zmienić.
Na konferencji prasowej polskiego oddziału Trusted Shops dowiedziałem się, czym firma zajmowała się przez ostatnie miesiące i jakie ma plany na najbliższą przyszłość.
Nie chcę powtarzać całej informacji prasowej opublikowanej z tej okazji (znajdziecie ją tutaj), dlatego ograniczę się do wypunktowania najważniejszych rzeczy:
- odznaka i ubezpieczenie Trusted Shops pojawiają się na początku maja na stronach polskiego Groupona (3,2 mln użytkowników w styczniu 2011 roku według Megapanel PBI/Gemius, drugie miejsce w kategorii ecommerce w Polsce za Allegro)
- IAI-Shop.com jako pierwsza platforma sklepowa w pełni zintegrowała się z Trusted Shops, dzięki czemu sprzedawcy będą mogli szybko wdrożyć tę usługę
- Niedługo TS niedługo pojawi się także dla firm korzystających z Tradoro oraz SOTE
- Jednym z pierwszych sklepów, które posiadają certyfikat TS i pomyślnie przeszły wymagający audyt jest Sklep-Presto.pl (zobaczcie sami, jak to działa i wygląda)
- Trusted Shops ma już ponad 9 tys. klientów w całej Europie (głównie w Niemczech), zaś około tysiąca sklepów znajduje się obecne w procesie audytowania
Kwestie związane z bezpieczeństwem danych osobowych i potwierdzoną rzetelnością sprzedawcy są bardzo istotne podczas zakupów online. Trusted Shops ma zatem spore szanse na to, aby skutecznie wbić się pomiędzy klientów a sklepy internetowe – obu stronom transakcji oferuje bowiem udogodnienia w stylu dodatkowego ubezpieczenia, gwarancji zwrotu pieniędzy, wystawiania opinii, czy analizy problematycznych spraw.
Tym, co niekoniecznie może spodobać się rodzimym sprzedawcom jest cena usługi, uzależniona m.in. od wysokości obrotów (opłaty za pełny pakiet zaczynają się od 299 zł na miesiąc i rosną do 1499 zł przy przychodach na poziomie 6 mln zł i więcej).
Omawiana firma skutecznie wykorzystała czas, kiedy w mediach było o niej cicho. Dzięki współpracy z Grouponem dość szybko w głowach internetowych klientów zacznie pojawiać się odznaka Trusted Shops, która będzie gwarancją udanych zakupów (w skrócie). Wtedy konsumenci zaczną szukać tego znaczka na stronach sklepów…