To przez Ciebie* polski e-handel siedzi w piwnicy!

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Drogi sprzedawco, właścicielu sklepu internetowego – czy zdajesz sobie sprawę jak bardzo psujesz rynek polskiego e-handlu? Dlaczego nie widzisz, że to przez Ciebie sprzedaż przez internet kuleje w naszym kraju? Pora spojrzeć prawdzie w oczy.

*Jeżeli…

  • sprzedajesz towary zarabiając na nich kilka złotych brutto
  • stawiasz na najniższą możliwą cenę, nawet o 0,1 zł brutto mniejszą niż cena innego sprzedawcy
  • zajmujesz się tylko przepakowywaniem towaru, który przyjdzie z hurtowni
  • nie odpowiadasz na zapytania klientów, a jak odpowiadasz robisz to w najmniej odpowiedni sposób
  • pozycjonujesz / reklamujesz się na nazwy własne swoich bezpośrednich konkurentów
  • interesujesz się tylko obrotem firmy, a nie zyskiem
  • nie przejmujesz się opiniami o swojej firmie dostępnymi w internecie
  • klientów traktujesz na zasadzie jednorazowego „strzału”, a nie budowania długoterminowych relacji

To musisz wiedzieć, że to przez Ciebie polski e-handel siedzi w piwnicy i szybko z niej nie wyjdzie jeżeli będziesz miał coraz więcej naśladowców.

Nie panikuj, na szczęście jest sposób na wyjście na parter, pierwsze czy nawet dziesiąte piętro sprzedaży internetowej.

MUSISZ:

  • wziąć się w garść
  • zacząć sprzedawać produkty po sensownych cenach, które dadzą Twojej firmie zysk
  • stworzyć magazyn, dzięki któremu szybko zrealizujesz wszystkie zamówienia
  • zacząć przeznaczać zysk na inwestycje
  • dbać o obsługę swoich klientów, zarówno przed jak i po transakcji
  • przeznaczać na swoją firmę więcej czasu (w myśl zasady machania łopatą)
  • myśleć długoterminowo, a nie w kategoriach jednorazowych i krótkotrwałych korzyści

Wiem, to nie jest proste. Jeżeli wejdziesz jednak na dobrą ścieżkę, po kilku latach działania zobaczysz, że było warto. Nie będziesz musiał zamykać swojego sklepu będąc przekonanym, że e-handel się nie opłaca i że w tej branży nie można dojść do sensownych pieniędzy.

Zacznij działać, bo niedługo zabraknie miejsca nawet w samej piwnicy.

P.S. „Polski e-handel siedzi w piwnicy” to słynne już, branżowe hasło Norberta Trudzińskiego z Neosport.pl.





Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
07.12.2022

6 największych pułapek analizy zachowań klientów i jak w nie nie wpaść

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Artykuł
06.12.2022

Marketplace bez prowizji. wszystko.pl – platforma „charytatywna” czy celowy kierunek pod prąd?

Adrian Burtan

Adrian Burtan

Specjalista ds. marketingu treści i PR
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę