Świąteczny „szczyt paczkowy”: wskazówki dla korzystających z usług kurierskich

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Tradycja przekazywania sobie prezentów gwiazdkowych skutkuje wzmożoną aktywnością kupujących oraz nagłym wzrostem sprzedaży, także on-line. To z kolei sprawia, że kurierzy mają pełne ręce roboty. Jak zatem firmy kurierskie radzą sobie ze świątecznym „szczytem paczkowym” i co powinni zrobić klienci, aby nie narazić się na nieprzyjemności związane z problemami na linii nadawca-odbiorca?

Firmy kurierskie już wczesną jesienią rozpoczynają przygotowania do wzmożonej pracy na koniec roku. Przykładowo, Siódemka zmodyfikowała wewnętrzną organizację pracy pod kątem zwiększonej liczby zamówień.

Kurier Siodemka

W stosunku do zwykłego okresu zwiększono liczbę kurierów oraz pracowników w oddziałach i centrum obsługi klienta. Ponadto w ramach usprawnień sieci logistycznej Siódemka otworzyła dodatkowe podsortownie, które zwiększyły jej przepustowość dzięki czemu usprawniono proces od nadania paczki do jej doręczenia odbiorcy. Więcej pracy w tym okresie mają również handlowcy. Ostatni kwartał to czas częstych odwiedzin u klientów, którzy notują duże wzrosty nadań i potrzebują porady, jak zoptymalizować sposób nadawania paczek.

Należy jednak pamiętać, że złożoność samego procesu logistycznego, znaczne zwiększenie wolumenu dostarczanych paczek, a także inne, nieprzewidziane utrudnienia, związane na przykład z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, mogą spowodować opóźnienia w terminowości dostarczenia przesyłki do odbiorcy. Oto kilka wskazówek dla osób korzystających z usług kurierów, które zapewnią właściwą realizację usługi:

  1. Pamiętaj o podaniu dokładnego adresu dostarczenia paczki oraz telefonu kontaktowego do odbiorcy. Wielokrotnie zdarza się, że błędne lub nieprecyzyjne podanie adresu skutkuje niepotrzebnymi problemami.
  2. Zwróć uwagę na dostępność zamawianego produktu w sklepie. W decydujący sposób wpływa to na termin dostawy, wydłużając cały proces. Weź to pod uwagę obliczając termin dostarczenia produktu.
  3. Sprawdź opinie na temat sklepu internetowego, w którym dokonujesz zamówienia. Rekomendacje innych użytkowników pomogą ustrzec Cię przed problemami.
  4. Dokonaj zamówienia odpowiednio wcześniej (najpóźniej 2 tygodnie przed Wigilią Bożego Narodzenia), by mieć pewność, że zamówiony produkt znajdzie się pod choinką we właściwym momencie.
  5. Sprawdź, czy w zamówieniu wskazałeś adres, pod którym na pewno będzie ktoś, kto odbierze przesyłkę. Warto przewidzieć, gdzie najlepiej dostarczyć paczkę – czasem dogodniejszym miejscem będzie miejsce pracy, a nie zamieszkania.
  6. Korzystaj z narzędzi monitoringu przesyłek, powiadomień sms i e-mail, które usprawniają pracę kurierów i podnoszą skuteczność doręczeń.
  7. Aby mieć pewność dostawy, korzystaj z usługi dostawy z zastrzeżeniem godziny dostarczenia przesyłki.

W celu uniknięcia nieprzyjemności związanych z brakiem prezentu w wigilijny wieczór, warto wziąć pod rozwagę powyższe wskazówki. Zastosowanie się do nich zapewni dostarczenie przesyłki w odpowiednie miejsce i na czas, bez niepotrzebnych emocji towarzyszących ewentualnym opóźnieniom.

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.09.2023

Wdrożenie sklepu internetowego krok po kroku

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę