Tradycja przekazywania sobie prezentów gwiazdkowych skutkuje wzmożoną aktywnością kupujących oraz nagłym wzrostem sprzedaży, także on-line. To z kolei sprawia, że kurierzy mają pełne ręce roboty. Jak zatem firmy kurierskie radzą sobie ze świątecznym „szczytem paczkowym” i co powinni zrobić klienci, aby nie narazić się na nieprzyjemności związane z problemami na linii nadawca-odbiorca?
Firmy kurierskie już wczesną jesienią rozpoczynają przygotowania do wzmożonej pracy na koniec roku. Przykładowo, Siódemka zmodyfikowała wewnętrzną organizację pracy pod kątem zwiększonej liczby zamówień.
W stosunku do zwykłego okresu zwiększono liczbę kurierów oraz pracowników w oddziałach i centrum obsługi klienta. Ponadto w ramach usprawnień sieci logistycznej Siódemka otworzyła dodatkowe podsortownie, które zwiększyły jej przepustowość dzięki czemu usprawniono proces od nadania paczki do jej doręczenia odbiorcy. Więcej pracy w tym okresie mają również handlowcy. Ostatni kwartał to czas częstych odwiedzin u klientów, którzy notują duże wzrosty nadań i potrzebują porady, jak zoptymalizować sposób nadawania paczek.
Należy jednak pamiętać, że złożoność samego procesu logistycznego, znaczne zwiększenie wolumenu dostarczanych paczek, a także inne, nieprzewidziane utrudnienia, związane na przykład z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, mogą spowodować opóźnienia w terminowości dostarczenia przesyłki do odbiorcy. Oto kilka wskazówek dla osób korzystających z usług kurierów, które zapewnią właściwą realizację usługi:
- Pamiętaj o podaniu dokładnego adresu dostarczenia paczki oraz telefonu kontaktowego do odbiorcy. Wielokrotnie zdarza się, że błędne lub nieprecyzyjne podanie adresu skutkuje niepotrzebnymi problemami.
- Zwróć uwagę na dostępność zamawianego produktu w sklepie. W decydujący sposób wpływa to na termin dostawy, wydłużając cały proces. Weź to pod uwagę obliczając termin dostarczenia produktu.
- Sprawdź opinie na temat sklepu internetowego, w którym dokonujesz zamówienia. Rekomendacje innych użytkowników pomogą ustrzec Cię przed problemami.
- Dokonaj zamówienia odpowiednio wcześniej (najpóźniej 2 tygodnie przed Wigilią Bożego Narodzenia), by mieć pewność, że zamówiony produkt znajdzie się pod choinką we właściwym momencie.
- Sprawdź, czy w zamówieniu wskazałeś adres, pod którym na pewno będzie ktoś, kto odbierze przesyłkę. Warto przewidzieć, gdzie najlepiej dostarczyć paczkę – czasem dogodniejszym miejscem będzie miejsce pracy, a nie zamieszkania.
- Korzystaj z narzędzi monitoringu przesyłek, powiadomień sms i e-mail, które usprawniają pracę kurierów i podnoszą skuteczność doręczeń.
- Aby mieć pewność dostawy, korzystaj z usługi dostawy z zastrzeżeniem godziny dostarczenia przesyłki.
W celu uniknięcia nieprzyjemności związanych z brakiem prezentu w wigilijny wieczór, warto wziąć pod rozwagę powyższe wskazówki. Zastosowanie się do nich zapewni dostarczenie przesyłki w odpowiednie miejsce i na czas, bez niepotrzebnych emocji towarzyszących ewentualnym opóźnieniom.
(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)