Wyższe temperatury i przerwa świąteczna pomogły brytyjskim e-detalistom rozszerzyć sprzedaż aż o 16% więcej, niż przed rokiem – tak wynika z najnowszego raportu firmy Capgemini i stowarzyszenia Interactive Media in Retail Group (IMRG). Mimo początkowych prognoz IMRG mówiących o wzroście 12%, średnia roczna stopa wzrostu w Wielkiej Brytanii może wynieść nawet 15%.
Detaliści sprzedający wyłącznie online wypadli w kwietniu lepiej, niż sprzedawcy wielokanałowi. Ich wskaźnik wzrostu wyniósł ponad 20%, podczas gdy dla tych drugich – 14%. To odzwierciedla trend w którym oba rodzaje sklepów miały podobną sprzedaż podczas wcześniejszego okresu zimowego, po czym się rozbiegły. Raport sugeruje, że wzrost ten wynika z rosnącego zaufania konsumentów do zakupów online i większego wykorzystywania przez nich nowych technologii, takich jak zakupy przez urządzenia mobilne i portale społecznościowe, które sprzedawcy wyłącznie online mają tendencję do wprowadzania w pierwszej kolejności.
„Okres wakacyjny przypadający na początek kwietnia (Wielkanoc) i ciepła pogoda w drugiej połowie, sprawiły wzrost sprzedaży głównie w kategoriach dom i ogród, alkohol i odzież.” – mówi Chris Weber, wiceprezes Capgemini.
Jak wynika z raportu, Brytyjscy e-detaliści sprzedali w kwietniu 19% więcej piwa, wina i napojów spirytusowych, niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Natomiast sprzedaż ofert turystycznych online wzrosła w tym samym okresie o 16% – w tym przez urządzenia mobilne o 41%.
Mimo wzrostu sprzedaży mobilnej w Wielkiej Brytanii, jej tempo systematycznie spada. Wyłączając sprzedaż ofert turystycznych, m-commerce w U.K wzrósł w kwietniu o 131%, w porównaniu do 243% rok wcześniej. Niższy wzrost jest jednak spodziewany, ponieważ zakupy przez urządzenia mobilne stają się na Wyspach Brytyjskich coraz bardziej powszechne.
Jak dodaje Oliver Ripley, manager mobilnych produktów londyńskiej platformy ecommerce eCommera:
„Turystyka jest jednym z kluczowych obszarów wzrostu dla handlu mobilnego. Turyści zagraniczni będący z dala od domu, chcą mieć dostęp do usług, które pozwalają im zaplanować podróż i cieszyć się ze swych celów. Sklepy internetowe skupione na podróżach powinny zatem rozważyć jakie funkcje dla urządzeń mobilnych mogą im zaoferować, aby skorzystać z tego okresu wzrostu.”
Źródło: Internet Retailer