W drugim kwartale sprzedaż online w Wielkiej Brytanii była dużo większa niż oczekiwano. Wszystko zasługa 20% wzrostu w czerwcu, który jest większy niż sprzedaż mierzona w tym samym okresie w roku 2011. Tak wynika z raportu Capgemini and U.K.
W ciągu drugiego kwartału, całkowita sprzedaż online w UK skoczyła o 17%, przekraczając zapowiadane w prognozach 12%. Raport stwierdza także, że sprzedaż wśród sprzedawców detalicznych wzrosła w czerwcu o 2,4% względem maja. To całkiem dobry wynik biorąc pod uwagę, że średnia wartość koszyka spadała z 87 funtów w 2012 do 79 funtów w 2013 roku.
W raporcie wyczytamy także, że w tym okresie sprzedało się o 35% więcej produktów z kategorii dom i ogród niż w zeszłym roku, a w przypadku ubrań ta wartość zwiększyła się o 29%. Widać także, jaki wpływ na nasze życie mają urządzenia mobilne. Do czerwca odnotowano ponad 136% wzrost sprzedaży mobilnej względem poprzedniego roku. Wzrosła także konwersja na tych urządzeniach z 1,27% w czerwcu 2012 do 2,03 w czerwcu 2013.
Co ciekawe, statystyki użytkowników tabletów zaczynają doganiać te, jakie generują kupujący za pomocą komputerów osobistych. Wszystko dzięki temu, że sprzedawcy coraz to częściej starają się, aby ich witryny posiadały wersje mobilne i były przyjazne dla użytkownika.
Źródło: Internet Retailer