Globalna sprzedaż online w sektorze B2C osiągnie wartość 1,25 bilionów dolarów w 2013 roku – tak wynika z najnowszego raportu brytyjskiej organizacji Interactive Media in Retail Group (IMRG), badającej handel detaliczny w sieci. Według szacowań, wzrośnie również liczba internautów, która ma osiągnąć wartość 3,5 mld (2,2 mld w 2011 roku). Prognozy sporządzono na podstawie obserwacji z zeszłego roku, w którym światowa e-sprzedaż w sektorze B2C sięgnęła blisko 961 mld dolarów, czyli o 20% więcej niż w 2010 roku.
Według IMRG, to Stany Zjednoczone są największym rynkiem e-commerce na świecie – zaraz po Wielkiej Brytanii i Japonii, w których szacowane tempo wzrostu wynosi około 10-15% rocznie. Patrząc jednak na sytuację w najbardziej zaludnionym państwie świata, można stwierdzić, że to Chiny staną się wkrótce światowym gigantem eCommerce (wzrost sprzedaży online o 130% w 2011 roku).
Pod względem regionów, to Europa jest największym rynkiem sprzedaży online w sektorze B2C. W zeszłym roku jej wartość wzrosła o 19% do kwoty blisko 307 mld dolarów – wyprzedzając tym samym Amerykę Północną (297 mld dolarów w 2011 roku). IMRG zapowiada również, że kraje takie jak Francja, Włochy, Hiszpania, Rosja, Turcja i Polska będą najszybciej rozwijającymi się europejskimi rynkami w następnych latach. Ponadto, IMRG przewiduje znaczny wzrost sprzedaży online w Ameryce Łacińskiej – na czele z Brazylią i Meksykiem, a także na Bliskim Wschodzie (Izrael i Zjednoczone Emiraty Arabskie).
Aad Weening – międzynarodowy szef IMRG i autor raportu przyznaje, że dojrzałe rynki w Europie i Północnej Ameryce, stanowią nie lada wyzwanie dla innych rozwijających się gospodarek w pozostałych częściach świata. Dodaje również, że rosnące wykorzystanie Internetu i zakupów online, niosą ze sobą coraz to nowsze możliwości dla wielu krajów.
„Przyszłość e-handlu detalicznego ma charakter globalny, co nieuchronnie spowolni wzrost na głównych rynkach m.in. w Ameryce Północnej i Europie. Zatem, dla przedsiębiorstw ważne jest to, aby zrozumiały gdzie odnaleźć przyszłe szanse” – mówi Weening. „Na całym świecie obserwujemy coraz większy wzrost zaufania do zakupów online, a także rosnącą liczbę inicjatyw rządu oraz innych organizacji wspierających rozwój globalnej gospodarki cyfrowej (…) Online staje się obecnie integralną częścią każdej gospodarki i tak powinno być.” – dodaje.
Cały raport odpłatnie można pobrać z B2C Global eCommerce Overview 2012.
Źródło: Internet Retailer