Sprzedawcy otrzymują „dziwne” e-maile na temat Ceneo.pl

Ekomercyjnie

Ewa Bartnik

Przez cały dzisiejszy dzień dostajemy od naszych Czytelników sygnały, że do sklepów internetowych wysyłane są podejrzane e-maile o tytule „Ceneo.pl – Czy mamy się czego bać?”, w negatywny sposób opisujące mechanizmy działania porównywarki cen Ceneo.pl.

Autor (autorzy?) wiadomości odnosi się do ostatnich zmian wprowadzonych w tej porównywarce, krytykując m. in. koszyk zakupowy, a także program Zaufane Opinie. Twierdzi, że Ceneo przesadnie ingeruje w działalność internetowych sprzedawców oraz sztucznie zawyża opłaty prowizyjne. Inicjatorzy akcji wystosowują m.in. następujące postulaty:

„Oczekujemy zmiany polityki rozwoju serwisu i obniżenia kosztów obecności sklepów na stronach Ceneo.pl”

oraz

„Można też pomyśleć przecież o serwisie, którego właścicielami będą sklepy internetowe a serwis będzie miał kształt taki, na jaki zdecydują się właściciele sklepów, czyli będzie generował dla sklepów jak największe zyski, a nie dla operatora serwisu porównującego ceny.”

Autor wiadomości niestety nie podpisał się, a e-maile są rozsyłane ze skrzynki pocztowej założonej na gmail.com. Co kilka akapitów pojawia się link, który zachęca do przyłączenia się do akcji i przenosi na stronę formularza, gdzie należy podać swój adres e-mail oraz opcjonalnie imię i nazwisko.

Każdy tego typu postulat rozumiemy i akceptujemy, ale tylko pod warunkiem, że podpisują się pod nim konkretne osoby. Zwróćcie uwagę, że pozostawiając swoje dane w takim miejscu, nie wiecie, do jakiej akcji się tak naprawdę przyłączacie. Formularz nie precyzuje, w jakim celu dane te będą wykorzystywane i przetwarzane, ani kto jest ich administratorem.

Ze swojej strony poprosiliśmy o komentarz serwis Ceneo.pl – oficjalne stanowisko w tej sprawie ukaże się niebawem.

[AKTUALIZACJA] Oficjalną odpowiedź Ceneo znajdziecie tutaj.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę