SMS ustali termin doręczenia paczki – nowa usługa DPD Polska

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

DPD Polska wprowadziła nowe rozwiązanie skierowane do sektora e-commerce, z myślą o kliencie indywidualnym. Od dziś, za pośrednictwem SMS-a, można zmienić termin dostarczenia przesyłki. Nowa usługa powstała z myślą o odbiorcach, którym szczególnie zależy na elastyczności dostawcy. DPD jest pierwszą firmą na polskim rynku, która pozwala odbiorcy interaktywnie decydować o tym, kiedy kurier zapuka do jego drzwi.

Usługa o nazwie „iSMS” polega na tym, że Klient zostanie poinformowany za pomocą SMS-a o planowanym terminie dostarczenia swojej paczki. Nie musi jednak akceptować zaproponowanej daty. DPD umożliwia mu przełożenie terminu dostawy o 1, 2 lub 3 dni.

Jestem przekonany, że nowe rozwiązanie zadowoli nie tylko Klientów indywidualnych, ale także sklepy internetowe współpracujące z DPD Polska. Cieszę się, że jako pierwsi na rynku możemy zaproponować takie udogodnienie – mówi Maciej Głowacki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu DPD Polska. E-commerce idzie naprzód w niesamowitym tempie. To z jednej strony wynik dynamicznego rozwoju technologii, ale też potrzeby cywilizacji, ponieważ Klienci mają coraz mniej czasu. Nowoczesne rozwiązania zorientowane na indywidualnego odbiorcę są więc koniecznością. A to tylko jedno z wielu urozmaiceń, które planujemy wdrożyć w najbliższym czasie – dodaje.

System interaktywnej komunikacji SMS-owej pomiędzy Klientem a firmą kurierską jest bardzo prosty. W celu zmiany terminu dostawy o jeden dzień, w odpowiedzi na otrzymanego SMS-a należy wysłać wiadomość o treści „1”. Aby przenieść termin dostawy o 2 i 3 dni – wybieramy analogicznie liczbę „2” lub „3”. Dzięki usłudze „iSMS” DPD wprowadzi na polski rynek nowe standardy. Pozwoli to na sprostanie oczekiwaniom wielu firm internetowych, dla których kluczowe są pozytywne relacje z Klientami. Z roku na rok wzrasta liczba sprzedających, jak i kupujących za pomocą Internetu, a wraz z nią rosną także oczekiwania wobec firm kurierskich odnośnie elastyczności procesów dostawczych.

Nowa, niezależna opcja „iSMS” może być łączona z oferowaną przez DPD Polska usługą DPD Consumer Premium, kierowaną do sektora B2C. Działając niezależnie pozwala zmienić dzień dostawy. W przypadku połączenia opcji „iSMS” z usługą DPD CP odbiorca dodatkowo skraca czas oczekiwania z całego dnia do zdefiniowanego przez siebie w zamówieniu przedziału czasowego.

Usługa „iSMS” niesie ze sobą korzyści dla wszystkich stron procesu logistycznego. Dla Klienta indywidualnego to prosty i wygodny sposób na zdefiniowanie dogodnego dla niego czasu odbioru przesyłki przy minimum wysiłku – w końcu telefon komórkowy to dziś nieodłączne narzędzie komunikacji. Dla sklepu internetowego oznacza to większą skuteczność dostaw towarów już przy pierwszej próbie doręczenia przez kuriera, a tym samym większe obroty w biznesie. Natomiast dla firmy kurierskiej oznacza to bardziej efektywne wykorzystanie zasobów, ponieważ kurierowi łatwiej będzie zastać Klienta w domu. Tym samym warto wspomnieć również o ekologicznym wymiarze usługi. iSMS to rozwiązanie, które może pozytywnie wpłynąć na redukcję emisji CO2 do atmosfery – mówi Maciej Głowacki.

Z raportu opublikowanego przez Internet Standard wynika, iż sprzedaż w sklepach internetowych wzrosła w 2009 r. o ponad 17 proc, natomiast całkowita wartość transakcji przeprowadzonych na platformach aukcyjnych zwiększyła się o 25 proc. w stosunku do 2008. Obecnie przesyłki dla firm z sektora handlu internetowego stanowią 30 proc. wszystkich paczek dostarczanych przez DPD Polska. Firma posiada już 10-letnie doświadczenie w usługach e-commerce, począwszy od 2001 roku, kiedy to została operatorem jednego z pierwszych banków internetowych w Polsce (Sonet Bank, który po przejęciu przez PKO BP został przekształcony w Inteligo). Była to pierwsza tego typu usługa skierowana do osób prywatnych, którą na rynek wprowadziło właśnie DPD Polska.

Więcej informacji na: www.dpd.com.pl/iSMS

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę