Po wprowadzeniu na rynek w marcu 2011 roku sklepu on-line Praktiker.pl Zarząd Spółki poszukiwał rozwiązań, które zagwarantują szybki i efektywny rozwój sklepu. W tym celu zaprosił do współpracy naszą firmę, która oferuje Quartic – system personalizowanych rekomendacji dla e-biznesu.
Test Quartic w Praktiker.pl trwał miesiąc i w tym czasie optymalizowaliśmy rozwiązanie dostosowując je do potrzeb Klienta. Rekomendacje zostały umieszczone na stronie głównej, na karcie produktu, w pop-up przy dodawaniu towarów do koszyka oraz w koszyku.
Test A/B polegał na tym, że połowa użytkowników (cookie) odwiedzających Praktiker.pl widziała rekomendacje generowane przez Quartic, a grupa B otrzymała standardowe rekomendacje, które funkcjonowały w sklepie on-line.
Wyniki:
- 12% – wzrost sprzedaży w sklepie
- 15% – wzrost liczby kupujących
„Inteligentne systemy personalizowanych rekomendacji zdobywają coraz większą rzeszę zwolenników wśród właścicieli sklepów internetowych. Warto zainwestować w gotowe, sprawdzone, oprogramowanie takie jak Quartic, które oferuje skuteczne rekomendacja dla Klientów. W oparciu o wyniki testu A/B oraz dobrą współpracę z Quartic, Praktiker podjął decyzję o komercyjnym wdrożeniu silnika rekomendacji” – mówi Krzysztof Włodarczak z Praktiker.pl.
Praktiker w Polsce
Praktiker to międzynarodowa sieć marketów budowlanych mająca swoje placówki w 10 krajach. Pierwszy market budowlany w Polsce powstał w 1997 roku w Jankach pod Warszawą. Do chwili obecnej jest ich 24, w 20 miastach. Sieć sklepów Praktiker zatrudnia około 2 100 pracowników. W Praktikerze znajduje się ponad 45 000 produktów niezbędnych do domów, mieszkań i ogrodów. Oprócz bogatej oferty artykułów – sklepy Praktiker posiadają także szeroką ofertę serwisową i prowadzą sprzedaż ratalną. Dzięki połączeniu najwyższej jakości oferowanych towarów i usług, z ich szerokim wyborem i atrakcyjnymi cenami, koncern zyskał uznanie wśród Klientów na świecie.
Źródło: Quartic