Segment e-commerce rośnie w tempie 44% – wyniki finansowe Grupy Empik Media & Fashion za 3. kwartał 2013

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

emf-logoGrupa Empik Media & Fashion ujawniła właśnie informacje na temat realizacji planów oraz wyników finansowych za trzeci kwartał 2013 roku. Naszą szczególną uwagę zwraca jak zawsze segment e-commerce, w którym firma zanotowała duże wzrosty. Poniżej wybraliśmy najciekawsze informacje z obszernej informacji prasowej na ten temat.

Dane ogólne

Przychody ze sprzedaży Grupy EM&F wzrosły w III kwartale 2013 r. o 3% r/r do 774 mln PLN, a narastająco w okresie 9 miesięcy wyniosły 2 252 mln PLN, co oznacza wzrost o 4%. Największą dynamikę wykazały sklepy z Grupy Smyk . Struktura przychodów Grupy EM&F wg segmentów w III kwartale 2013 r. jest zbliżona do poprzedniego roku.

wyniki-empik-3q-2013

Łączne wydatki inwestycyjne w III kwartale 2013 r. wyniosły 27 mln PLN, co oznacza spadek o 12% r/r (narastająco w ciągu 9 miesięcy spadek o 30% r/r do 102 mln PLN). W III kwartale br. nakłady na nowe punkty sprzedaży zostały zdecydowanie obniżone o 75% r/r do 4 mln PLN, ze względu na ograniczenie ekspansji, z uwagi na zauważalne oznaki spowolnienia gospodarczego w niektórych segmentach sprzedaży detalicznej.

Wynik finansowy netto przedstawia się następująco:

wynik-finansowy-empik-q3-2013

Segment e-commerce

Sklepy / serwisy internetowe z portfolio Grupy EM&F (czyli empik.com, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl i Gandalf.com.pl) łącznie zajmują one 3. pozycję na polskim rynku e-commerce pod względem liczby użytkowników (dane na koniec sierpnia 2013 r. na podstawie badań Gemius-Megapanel PBI).

W III kwartale 2013 r. Grupa EM&F osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe w tym segmencie, osiągając wzrost przychodów ze sprzedaży o 44% r/r do 67 mln PLN.

W III kwartale 2013 r. e-sklepy z segmentu E-commerce wysłały ponad 1 mln paczek i prawie 7 mln produktów, liczba wizyt w e-sklepach Grupy EM&F wzrosła o 34% r/r, a liczba zamówień o 24% r/r.

Przychody ze sprzedaży sklepu empik.com łącznie we wszystkich kategoriach produktowych wzrosły w III kwartale 2013 r. o prawie 50% r/r. Oferta w kategorii elektronika została poszerzona do 8 tys. produktów. Ponadto, sklep empik.com uruchomił serwis w nowej szacie graficznej, która jest bardziej przejrzysta, intuicyjna i nowoczesna. Przebudowane zostało menu i zmieniona ekspozycja ofert promocyjnych, ponadto kategoria e-booków została dodana do głównego menu.

W III kwartale br. w serwisie empiktravel.pl wzrosła liczba rezerwacji biletów lotniczych o 225% w porównaniu z II kwartałem br. i 300% w porównaniu z I kwartałem br. W kategorii wakacje wzrost sprzedaży wyniósł 250% w porównaniu z II kwartałem br. i 790% w porównaniu z I kwartałem br.

Sklep smyk.com osiągnął 120% wzrost zasięgu do poziomu 578 tys. użytkowników (wg Gemius Megapanel PBI za sierpień 2013 r.). Łącznie we wszystkich kategoriach przychody sklepu smyk.com wzrosły w III kwartale br. o blisko 70% r/r.

Sklep Gandalf.com.pl osiągnął 166% wzrost zasięgu serwisu do poziomu 874,8 tys. użytkowników (Gemius Megapanel PBI za sierpień 2013 r.) i znalazł się tym samym w pierwszej dwudziestce witryn e-commerce w Polsce.

Więcej informacji na temat wyników finansowych Grupy Empik Media & Fashion znajdziecie w raporcie giełdowym – klikajcie tutaj ».

Źródło: Grupa EM&F / informacja prasowa

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę