Contium SA wykonała kolejny projekt dla wieloletniego klienta i jednocześnie jednego z liderów branży budowlano-dekoracyjnej – Leroy Merlin. Jest to kolejny krok ekspansji LM na rynku e-commerce. Wersja mobilna, zachowując najważniejsze funkcjonalności pełnej wersji serwisu, przedstawia informacje w formie dostosowanej do ekranów smartfonów. Korzystanie z tej wersji serwisu gwarantuje także oszczędność transferu danych, a dodatkowo wykorzystuje możliwości geolokalizacyjne telefonów oraz atuty ekranów dotykowych.
W dostosowanej do urządzeń mobilnych wersji serwisu leroymerlin.pl zachowane zostały wszystkie najważniejsze funkcjonalności e-sklepu, a co za tym idzie, poza możliwością przeglądania katalogu produktów i działu „Dom z Pomysłem” (artykuły tekstowe i filmy wideo) użytkownik może dokonywać zakupów, zalogować się do swojego konta i korzystać ze schowka.
Layout serwisu i zastosowane rozwiązania technologiczne gwarantują, że serwis mobilny będzie odpowiednio prezentował się na każdym telefonie komórkowym. Współczesne aparaty posiadają rozmaite wymiary ekranów i ich rozdzielczości, dlatego wygląd strony mobilnej LM automatycznie się do nich dostosuje. Nawigacja w wersji mobilnej LM opiera się na dużych, wyraźnych przyciskach i prostym układzie strony, dopasowując się do współczesnych telefonów komórkowych.
Prostszy układ strony, a także zmniejszenie ilości prezentowanych informacji skutkuje, poza poprawą użyteczności i intuicyjności, niskim użyciem transferu danych. W serwisie LM największą ilość pobieranych danych zajmują zdjęcia. Dlatego też w czasie przeglądania listy produktów lub artykułów, zdjęcia ładują się dopiero z pojawieniem się danego elementu listy na ekranie, a więc wraz z przewijaniem okna strony. Co więcej, rozmiar ładowanego zdjęcia produktu jest dobierany do rozdzielczości ekranu urządzenia. Podobnie jest na stronie karty produktu: przy powiększaniu zdjęcia, jeśli ekran urządzenia jest wystarczająco duży, zostanie załadowane zdjęcie większej rozdzielczości. Poza tym, galeria zdjęć produktu umożliwia przełączanie się pomiędzy zdjęciami przesuwając palcem po ekranie telefonu (swipe).
Ważną częścią wersji mobilnej, poza katalogiem produktów i sekcją „Dom z Pomysłem”, jest lokalizator sklepów sieci Leroy Merlin. W tym miejscu zostały w pełni wykorzystane możliwości geolokalizacyjne urządzeń. Wchodząc do działu „Znajdź sklep” użytkownik otrzymuje posortowaną listę sklepów LM z informacją o odległości od aktualnego położenia, a także może zobaczyć na mapie lokalizacje najbliższych sklepów. Ponadto na stronie konkretnego sklepu istnieje możliwość automatycznego wyznaczenia trasy od aktualnego położenia użytkownika.
Wdrożona przez Contium mobilna wersja e-sklepu Leroy Merlin jest kolejnym krokiem tej wiodącej na polskim rynku sieci w kierunku rozwoju sprzedaży multikanałowej. Wcześniej, w maju 2012 uruchomiona została nowa wersja serwisu z możliwością zakupu towarów przez Internet. „Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju nowych form sprzedaży. U podstaw tej strategii leży idea multikanałowości. Zakłada ona wykorzystywanie takich kanałów sprzedaży i komunikacji, które zapewnią naszym klientom najwyższy komfort w kontaktach z Leroy Merlin” – mówi Jarosław Truchel, Dyrektor Marketingu, Centrali Zakupów i Supply Chain w Leroy Merlin, odpowiedzialny za kanał e-commerce.
Źródło: Contium SA