Ruszył serwis BezCeny.pl – platforma aukcyjna o unikalnym modelu sprzedaży

Platformy e-commerce
Ekomercyjnie

Informacja prasowa

BezCeny.plPonad tydzień temu wystartowała platforma BEZCENY.pl. Serwis ma na celu umożliwianie sprzedaży unikalnych przedmiotów w modelu aukcji bez ceny. W pierwszym tygodniu działania serwis odwiedziło 4200 osób. Zarejestrowało się 266 użytkowników, którzy dodali już 577 ofert. W najbliższym czasie planowane są pierwsze kampanie promujące serwis dla szerszego grona odbiorców.

Jak dokładnie działa serwis BEZCENY.pl?

1. Użytkownicy dodają ofert i podają dla każdej z nich swoją minimalną akceptowalną cenę sprzedaży.
2. W ofertach nie jest prezentowana minimalna cena sprzedaży. Oferta nie ma terminu ważności.
3. Kupujący mogą zaproponować swoją cenę za przedmiot oferty.
4. Jeżeli zaproponowana cena jest większa lub równa minimalnej cenie to zawierana jest automatycznie transakcja sprzedaży i oferta przestaje już być prezentowana w serwisie.
5. Jeżeli zaproponowana cena jest niższa niż minimalna cena sprzedaży kupujący jest o tym poinformowany i może złożyć kolejną propozycję niemniej dopiero za 60 minut. Może też złożyć kolejną propozycję wcześniej ale musi za to zapłacić 1 PLN (jest to zabezpieczenie przed składaniem kolejnych ofert większych tylko o 1 PLN).

BezCeny.pl

Zalety aukcji bez ceny w serwisie BEZCENY.pl:

1. Sprzedający zawsze sprzeda przedmiot oferty za przynajmniej cenę minimalną ale jest duże prawdopodobieństwo, że sprzeda go drożej gdyż szansa dokładnego trafienia w cenę minimalną przez kupującego jest mała.
2. Sprzedający ustala cenę minimalną subiektywnie w zależności od unikalności przedmiotu oferty, na podstawie swojego doświadczenia, nie pozycjonując się do innych ofert w serwisie gdyż one i tak nie zawierają żadnej ceny.
3. Sprzedający ma dostęp do statystyk ofert, gdzie może zobaczyć jakie propozycje były składane i na tej podstawie może manipulować ceną minimalną (wycena przedmiotu przez rynek).
4. Kupujący może kupić przedmiot za cenę którą zaproponował samodzielnie. Dla ułatwienia w ofercie jest podana ostatnia propozycja cenowa jaka nie spełniała minimalnej ceny sprzedaży.
5. Kupujący jeżeli zależy mu na przedmiocie może kupić go natychmiast nie czekając na koniec terminu aukcji, wystarczy że zaproponuje odpowiednią cenę co dla przedmiotów unikalnych i tak jest zawsze wyceną subiektywną.
6. Kupujący jeżeli zależy mu na przedmiocie może go kupić nie wdając się w walkę cenową np. z innymi podstawionymi kupującymi sztucznie podbijającymi cenę.

Źródło: BezCeny.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Artykuł
04.12.2023

Polski czy zagraniczny marketplace? Sprzedaż online nie wszędzie się opłaci

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę