Już w grudniu na rynek e-commerce wkracza innowacyjny, designerski i nowoczesny startup o nazwie rodem z PRL-owskich kolejek – Suppersam. W zamierzeniach twórców, dzięki integracji wielu sklepów online, będzie to największy agregat zakupowy w Polsce, o najbogatszym wyborze produktów szybko zbywalnych (FMCG) – aż 20 tysięcy artykułów na samym starcie.
Narzędzie ma pomagać stymulować wybory konsumenckie – użytkownicy mogą inspirować się propozycjami gotowych koszyków. Znajdziemy tutaj „Koszyk Perfekcyjnej Pani Domu”, „Feng Sushi”, czy też „Wieczór Ligii Mistrzów”.
Platforma będzie posiadać ciekawe funkcje, takie jak podpowiedzi produktów alternatywnych dla wyborów konsumenta, często bardziej atrakcyjnych lub oferowanych w wyjątkowych cenach. To znaczy, że jeżeli użytkownik wybierze majonez X, funkcja proponuje produkt alternatywny o nazwie Y i Z. W Suppersam konsument bardzo szybko i intuicyjnie tworzy listę zakupów, którą ma cały czas na widoku po prawej stronie ekranu. Na koniec, użytkownik porównuje oferty poszczególnych dostawców – ceny koszyków, czas dostawy oraz dostępność wybranych przez siebie produktów.
Swoją uwagę ma przyciągnąć również wyjątkowy layout platformy, nie przypominający standardowych ecommerce’ów, które znamy z internetu. Proces zakupów odbędzie się cały czas na jednym widoku, który dopasowuje się do całego okna przeglądarki. Efekt ten sprawdza się także na tabletach, których sprzedaż już przerosła sprzedaż PC.
W dobie smartfonów twórcy platformy nie zapominają o aplikacji, dzięki której można dokonywać zakupów przez urządzenia mobilne – iOS, Android, Windows Phone. Innowacyjność aplikacji ma polegać na możliwości skanowania kodów kreskowych i tworzenia gotowych zakupów na podstawie trzech ścieżek: własna lista zakupów; proponowane koszyki oraz wyszukiwarka produktów. Wszystkie ścieżki znajdują się na jednym ekranie. W kolejnych etapach rozwoju, programiści planują dodać funkcję wyszukiwania głosowego.
Dlaczego nazwa Suppersam? Jak informują twórcy: tak jak Supersam w Warszawie był najlepiej zaopatrzonym sklepem w czasach PRL-u, tak Suppersam jest największym agregatem zakupowym online, który skupia ulubione sklepy konsumentów z całej Polski. Integruje wszystkie hipermarkety, które funkcjonują online oraz te, które dzięki platformie dopiero zaczną sprzedawać w Internecie. Według twórców projektu, jest to brand wywołujący pozytywne skojarzenia – sentyment do dawnej epoki, gdzie mleko dostarczane było codziennie o piątej rano pod same drzwi, pachniało świeżymi bułkami w piekarniach, a dzieci zachwycały się krówkami i oranżadą w proszku jedzoną na sucho.
Źródło: Suppersam