Klienci e-marketów coraz częściej decydują się na zamawianie produktów ekologicznych. Liczba osób kupujących w sieci zdrową żywność, napoje, naturalne środki czystości, kosmetyki i wyroby przeznaczone dla dzieci jest aż o 84% większa niż rok temu – wynika z danych zebranych przez e-supermarket Frisco.pl. Obecnie produkty organiczne znajdują się już niemal w połowie wszystkich koszyków e-konsumentów i stanowią blisko 10% ich wartości. Ponadto, co trzecia osoba kupująca produkty ekologiczne to mężczyzna.
– Wyniki badania pokazują, że Polacy przywiązują coraz większą wagę do tego, co jedzą. Zaobserwowaliśmy, że w tym roku liczba zamówień zawierających ekologiczne towary zwiększyła się w pierwszym półroczu roku o 56% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Klienci coraz chętniej sięgają po artykuły organiczne i to nas nie dziwi. W końcu nierzadko mają one ceny zbliżone do zwykłych produktów, ich walory smakowe są przecież nieporównywalnie lepsze, a co najważniejsze takie artykuły są po prostu zdrowsze. Poza tym wybór naturalnych wyrobów stale rośnie. W naszym sklepie obejmuje on już około tysiąca pozycji asortymentowych i wciąż się rozszerza – mówi Grzegorz Bielecki, prezes internetowego sklepu Frisco.pl, nagrodzonego na Organic Marketing Forum w kategorii „Supermarkety z ofertą żywności eko”.
Z analizy Frisco.pl wynika, że wśród artykułów ekologicznych największą popularnością cieszą się warzywa i owoce – stanowią one niemal jedną trzecią wszystkich organicznych towarów kupowanych w sieci. Na drugim miejscu plasują się stuprocentowo naturalne soki (w tym również te pochodzące z produkcji kwaszonek) oraz inne napoje – na czele z produktami orkiszowymi i zdrowymi napojami orzeźwiającymi. Klienci często wybierają też wyroby zbożowe oraz ekologiczne słodycze, wśród których najczęściej kupują różnego typu czekolady. Jednak eko nie musi być tylko żywność – w segmencie BIO znaleźć można również stworzone wyłącznie z naturalnych składników kosmetyki, a nawet organiczne środki czystości.
Co ciekawe, nie tylko kobiety wpisują się w ekologiczny trend. We Frisco.pl liczba mężczyzn składających zamówienia zawierające towary organiczne zwiększyła się o ponad 80% w stosunku do poprzedniego roku i dziś panowie stanowią aż jedną trzecią wszystkich konsumentów kupujących naturalne artykuły.
– Stereotyp mężczyzny mającego wiecznie pustą lodówkę to już przeszłość. Coraz więcej naszych eko-klientów to właśnie panowie. Oni również przywiązują dużą wagę do jakości produktów w ich koszykach zakupowych. Trafia do nich coraz więcej zamówień zawierających hodowane naturalnymi metodami warzywa, owoce i świeże zioła oraz inne organiczne wyroby najwyższej jakości – zauważa Grzegorz Bielecki z Frisco.pl.
Internetowe supermarkety mające w swojej ofercie szeroką gamę produktów ekologicznych stają się coraz silniejszymi konkurentami dla sklepów wyspecjalizowanych w sprzedaży zdrowej żywności. Na korzyść e-sklepów takich jak Frisco.pl przemawia fakt, że klienci oprócz oferty z segmentu BIO mogą bez konieczności wychodzenia z domu zakupić od razu towary z różnych innych grup asortymentowych. Dzięki temu łatwiej skompletować zamówienie pozwalające uniknąć kosztów dostawy. Ponadto, we Frisco.pl zamówione artykuły dostarczane są przez kuriera nawet tego samego dnia. Co ważne, zanim dotrą do klienta cały czas znajdują się w odpowiednich warunkach chłodniczych, jeśli tego wymagają, a artykuły chemiczne nigdy nie znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie z produktami spożywczymi.
Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie całej Polski w pierwszym półroczu 2013 roku i analogicznym okresie roku poprzedniego.