„Google aktywuje codziennie ok. 1,3 mln urządzeń z systemem Android, w 2012 r. w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy sprzedano także więcej smartphonów niż komputerów” – stwierdził Don Dodge, Developers Advocate w Google podczas panelu poświęconego technologiom mobilnym, który odbył się drugiego dnia konferencji e-nnovation. Jego zdaniem to dowód na to, że 2012. jest rokiem technologii mobilnych, a pytanie czy ktoś jest online jest już nieaktualne. Wielu ludzi jest w sieci przez cały czas, dlatego teraz należy pytać, czy ktoś jest już na nogach, czy nadal śpi?
Panel mobile był jednym z sześciu, które odbyły się w ramach konferencji branży e-commerce organizowanej w Poznaniu przez Grupę Allegro. Wziął w nim udział również Peter Vesco z Deutsche Telecom AG, który wskazał że na drodze ku wizji zaprezentowanej przez Dona stoją problemy związane z infrastrukturą. Jednym z najnowszych trendów jest wprowadzanie technologii NFC [Near Field Communications], która pozwala używać telefonu również jako środka do dokonywania płatności w punktach sprzedaży. Jego zdaniem potrzeba jednak ok. 2 lat by konsumenci nabyli technologię pozwalającą użyć telefonu w charakterze portfela oraz aż 4-5 lat by do tej zmiany przystosowali się przedsiębiorcy, którzy będą musieli nabyć urządzenia przystosowane do obsługi takich płatności. Dodatkowo Don Dodge wskazywał olbrzymi potencjał rozwoju usług internetowych spowodowany tym, że w wielu krajach telewizja przechodzi na nadawanie cyfrowe zwalniając częstotliwości umożliwiające szybki, niezakłócony transfer olbrzymich ilości danych.
Podczas panelu o social media Serhad Bolukcu, Manager na Środkową i Wschodnią Europę w Facebook Global Marketing Solutions stwierdził, że social media są doskonałą platformą dla e-commerce. Jego zdaniem model, w którym reklamy służą po prostu do przekierowania ruchu na sklep jest już przestarzały. Obecnie sukces komercyjny na Facebooku osiąga ta marka, która potrafi wzbudzić dyskusję dotyczącą branży i samego produktu. Konieczne jest zbudowanie zaangażowanej społeczności, ale ważne by to zaangażowanie dotyczyło produktu lub usługi, a nie było kolejnym przykładem bezsensownej aktywności po opublikowaniu zdjęć „słodkich kotków”, które często wzbudzają emocje tak wielu użytkowników serwisu. Serhad potwierdził również wnioski wielu panelistów z pierwszego dnia konferencji, którzy wskazali że w e-commerce konieczne jest wdrażanie narzędzi umożliwiających dostosowanie prezentowanej oferty do potrzeb konkretnego użytkownika. Jako przykład takiej personalizacji podał usługę Facebook Gifts, która jest obecnie testowana w Stanach. Polega ona na tym, że system sugeruje użytkownikom opcje zakupu np. prezentu urodzinowego dla znajomego. Sugestie oparte są o wnioski płynące z analizy działań danego użytkownika w sieci.
W drugim dniu konferencji ogłoszono także wyniki glosowania na najlepszy projekt w konkursie „Start with e-nnovation”. W finale zmierzyły się dwa start-upy.: pochodzący z Rumunii Vibetrace i polska Sheepla. Sheepla to narzędzie, które pozwala zarządzać przesyłkami, umożliwiając sprzedawcom łatwe i spersonalizowane nadawania paczek, klientom zaś ich śledzenie. Vibetrace to start-up, którego celem jest poprawa konwersji sprzedaży internetowej – autorzy pomysłu dowodzą, że możliwe jest zwiększenie przeciętnego wskaźnika 3 % nawet dziesięciokrotnie dzięki zastosowaniu dedykowanych narzędzi w sklepie internetowym. Zdaniem uczestników konferencji lepsza okazała się Sheepla.pl, której twórcy otrzymali nagrodę w postaci czeku na 10 000 euro.
Źródło: dotPR