Rekomendacje, które sprzedają – Gravity RECO

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Systemy rekomendacji personalizowanych stają się bardzo silnym katalizatorem dla wzrostu przychodów z e-commerce. Dzisiejsi użytkownicy sklepów internetowych są bardzo wymagający i coraz szybciej się zniechęcają. Zjawisko attention crash powoduje, że coraz więcej osób nie jest w stanie przyswoić nowych wiadomości czy komunikatów reklamowych. Sklepy bez rekomendacji zaczynają tracić klientów oraz pieniądze.

W Polsce wdrożenia, takie jak sprawna implementacja Gravity RECO w Fabryka.pl (dawna Amazonka.pl) wyznaczają kierunek, w którym podąża rynek. Dowodem skuteczności i trafności generowanych rekomendacji jest zdobyta przez Gravity RECO prestiżowa nagroda „Show me the money” za skuteczność i jakość na ICMA Innovation Award w Atlancie.

Zadaniem nowoczesnych e-commerce jest dostarczenie użytkownikom tego, czego chcą natychmiast, za pomocą 2 kliknięć, bez zbędnego szperania po stronie. Coraz większa personalizacja oferty sklepów online przekłada się na ilość zakupów i satysfakcję klientów z kupowania w Internecie. Wyniki świadczą o tym, że konsumenci polubili rekomendacje produktowe. Tego typu systemy umożliwiają obecnie znacznie więcej niż proste polecanie na zasadzie bannera w sklepie internetowym: „Ci którzy kupili ten produkt kupili również trzy inne”.

Ich algorytmy są ciągle rozwijane, co przekłada się na sugestie coraz dokładniej dopasowane do rzeczywistych potrzeb klientów i umożliwia zastosowanie nie tylko w ramach samych stron WWW, ale także w zindywidualizowanych e-mailingach reklamowych. Co ciekawe, system rekomendacji może dać nam bardzo wiele informacji o użytkowniku i jego preferencjach, które z powodzeniem można wykorzystać do analizy rynku i segmentacji klientów stosowanej również w tradycyjnym handlu.

Jednym z najbardziej zaawansowanych systemów rekomendacji dostępnych na światowym rynku jest Gravity RECO, którego wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest Contium SA, a jednym z klientów sklep Fabryka.pl (dawna Amazonka.pl).

Nie tylko sklepy – również zakupy grupowe i serwisy ogłoszeniowe

Producent silnika rekomendacji Gravity RECO przeprowadził ostatnio dwa duże wdrożenia w portalach nie będących typowymi sklepami internetowymi. Był to największy serwis z zakupami grupowymi na Węgrzech www.bonuszbrigad.hu oraz serwis ogłoszeniowy www.jofogas.hu. W ten sposób łączna liczba wdrożeń Gravity przekroczyła 30 sklepów i portali.

BonuszBrigad to największy na Węgrzech serwis zakupów grupowych. Założony w 2010 roku osiągnął 3.5 mln Euro obrotu w 2011 roku. Po wdrożeniu rekomendacji personalizowanych w serwisie i newsletterze wysyłanym do użytkowników, przychody serwisu wzrosły o 22.37% (serwis nie posiadał wcześniej zaimplementowanego silnika rekomendacji). Tylko w przypadku przychodu z newslettera wzrost wyniósł 11.38%. Pomimo ograniczonego czasu trwania ofert, Gravity było w stanie od początku sprzedaży konkretnego produktu dostarczyć dobrze dopasowane rekomendacje i w rezultacie osiągnąć założone cele biznesowe.

Wdrożenie w BonuszBrigad.hu jest szczególnie warte uwagi dla polskiego rynku zakupów grupowych ze względu na czekającą go konsolidację. Sprawdzony system rekomendacji, to ogromna przewaga konkurencyjna na tym rynku.

W jofogas.hu rezultaty wdrożenia Gravity RECO przeszły najśmielsze oczekiwania. Liczba kontaktów z ogłoszeniodawcami nawiązywanych przez stronę zwiększyła się o 30%, a ilość wyświetleń strony ze szczegółami ogłoszenia zwiększyła się o 6.84%. Ze względu na specyfikę biznesu (większość ogłoszeń jest wielokrotnie odnawiana, a użytkownicy szukają ofert w swojej okolicy) algorytm uczy się coraz bardziej preferencji użytkowników, co skutkuje coraz lepszymi wynikami rekomendacji. To przekłada się na rosnącą sprzedaż usług i produktów poprzez portal.

Rekomendacje, które wygrywają

Nagroda „Show me the money” w 3 edycji międzynarodowego dorocznego konkursu ICMA Innovation Award jest kolejnym potwierdzeniem skuteczności silnika Gravity RECO. Celem konkursu, jest wyłonienie najbardziej kreatywnych i innowacyjnych produktów i usług, w branży ogłoszeń płatnych. Oceniane są również rezultaty działania, potencjał rozwojowy oraz umiejętność jego zaprezentowania.

Więcej informacji oraz case study wdrożeń znaleźć można na stronie: www.gravity-reco.pl

Bartosz Majewski
Contium S.A.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę