17 lipca serwis Cokupic.pl wprowadził na rynek konsumencką rekomendację produktów ckRank dostępną dotąd jedynie w Grupie Allegro. Skorzystać mogą na tym wszyscy, począwszy od sklepów internetowych, które w prosty sposób mogą zaimplementować produkt u siebie, aż po producentów, którym nowo powstały serwis ckrank.pl umożliwia wykorzystanie rekomendacji konsumenckich na opakowaniach produktów.
ckRank to narzędzie od lat ułatwiające decyzję zakupową konsumentom. Ten prosty, a zarazem przydatny znacznik rekomendacji z gwiazdkami oraz oceną słowną, widnieje zarówno przy produktach na stronie Cokupic.pl jak i przy wybranych ofertach w Allegro.pl. Teraz ckRank wychodzi poza granice Grupy Allegro, czyli będzie dostępny dla wszystkich zainteresowanych producentów oraz sklepów. Przede wszystkim należało by wyjaśnić skąd pomysł na takie zmiany. Zapytaliśmy o to Annę Iller, Kierownika Zespołu Marketingu i Rozwoju Produktów Cokupic.pl, która jest jedną z osób zaangażowanych w ten projekt.
Współczesny konsument, zanim dokona zakupu, poszukuje informacji na temat produktu w internecie – to trend, który utrzymuje się na rynku e-commerce od dawna. Aczkolwiek, coraz większe znaczenie ma dla nas fakt kto wyraża tę opinię. Okazuje się, że klienci najbardziej cenią sobie rekomendacje wystawione przez samych użytkowników danego przedmiotu, czyli przez ludzi takich jak my – tak deklaruje 71% przebadanych przez specjalistów tej branży, PowerReview i grupę e-tailing. Dzieje się tak z prostej przyczyny – ponieważ wychodzimy z założenia, że zwykli konsumenci nie mają interesu w tym, żeby wprowadzać nas w błąd. Jednak, nie zawsze tak było. Najnowsze badania Edelmana, który zajmuje się analizą poziomu zaufania w biznesie, wykazały, że jeszcze w 2011 roku osobom takim jak my ufało 43% ankietowanych. Dzisiaj ta liczba wynosi już 65%. To skok o 22% na przestrzeni jedynie roku.
Ta tendencja utwierdziła nas w przekonaniu, że upowszechnienie rekomendacji ckRank to bardzo dobry pomysł. Dysponując tak wielką bazą danych, którą przez lata kształtowali Użytkownicy serwisu Cokupic.pl, grzechem było by nie podzielenie się nią z innymi. Skorzystają na tym wszyscy – konsumenci, którzy zyskują pewność, co do jakości produktu oraz sprzedawcy, którzy poprzez udostępnienie wiarygodnej informacji o swoim asortymencie, zwiększają szansę na jego sprzedaż. Warto zaznaczyć, że do dyspozycji są dwie formy ckRanku: on-line, która pokazuje się przy produktach na stronie internetowej oraz off-line, czyli logo ckRanku z aktualną datą na opakowaniu produktu.
Co więcej, usługa jest całkowicie bezpłatna. By ją uruchomić, należy przede wszystkim wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie ckrank.pl – do czego zachęcamy wszystkich zainteresowanych współpracą producentów oraz sklepy internetowe.
Nowo powstały serwis ckrank.pl to zatem wygodne narzędzie skierowane przede wszystkim do producentów oraz sklepów, którzy chcą podążać za obowiązującym trendem w branży e-commerce. Korzyści z posiadania ckRanku na swojej stronie oraz opakowaniach produktów są niezaprzeczalne. Po pierwsze, właściciel witryny zyskuje aktualne, rzetelne i najbardziej obecnie pożądane źródło informacji konsumenckiej. Po drugie, buduje on silny wizerunek osoby dbającej o jakość swojej oferty oraz o komfort klienta. Co więcej, usługa jest całkowicie bezpłatna, więc sprzedawca nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów, a nawet zyskuje. Dlaczego? Ponieważ obecność rekomendacji konsumenckiej wpływa na wzrost zainteresowania produktem i tym samym zwiększa szanse na jego sprzedaż.
Źródło: Cokupic.pl