Raport Opineo 2011/2012, czyli jaki jest aktualny poziom usług polskiego e-handlu

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Serwis zbierający opinie o sklepach internetowych i produktach Opineo.pl razem z porównywarką cen Skapiec.pl oraz BIG Infomonitor (wydawcą certyfikatu „Firma Wiarygodna Finansowo”) wypuścił właśnie piątą edycję niezależnego rankingu sklepów internetowych. Raport Opineo 2011/2012 stanowi odzwierciedlenie poziomu jakości usług polskiego handlu internetowego.

Podobnie jak w poprzednich wydaniach, w najnowszej publikacji oprócz rankingów podzielonych na trzy głównie części („Mega sklepy”, „Sklepy średniej wielkości” oraz „Młode Wilki”), przygotowano także zestawienia dotyczące najlepszych sklepów w wybranych kategoriach:

  • Dla Dzieci
  • Motoryzacja
  • Odzież i Obuwie
  • Apteka
  • Zegarki i Biżuteria
  • Zdrowie i Uroda
  • Żywność
  • Dom i Wnętrze
  • Książki
  • Artykuły zoologiczne

Raport Opineo.pl skierowany jest do Klientów, którzy regularnie dokonują zakupów przez internet i tych, którzy dopiero rozpoczynają kupowanie w sieci, właścicieli sklepów internetowych oraz porównywarek cenowych oraz pasaży handlowych.

Obrazu całości dopełnia kilka artykułów – od poradnika konsumenta, przez łączenie handlu online i offline, do rankingu najlepiej ocenianych firm kurierskich na Opineo.

Krótki fragment raportu na zachętę:

Oczekiwania konsumentów i grzechy sprzedawców

Choć handel on-line wzbija się na coraz wyższy poziom profesjonalizmu, sprzedawcy nadal popełniają wiele błędów. Co więcej, ten sam zestaw potknięć powtarzany jest od lat. Dodatkowo, można zauważyć powiększającą się przepaść między najlepszymi sklepami, a tymi z końcówki peletonu. Wynika to z faktu, że najlepsi szybko dostosowali swoją logistykę do
wyśrubowanych wymagań klientów, tym samym jeszcze bardziej uwypuklając wszelkie niedociągnięcia pozostałych sprzedawców.

Najczęściej pojawiającym się motywem wśród negatywnych opinii jest zbyt długi czas realizacji zamówienia. Prawie 70% z przeanalizowanych opinii o charakterze negatywnym charakteryzowało się właśnie takim wspólnym mianownikiem. Zdarza się, że kupujący czekają na przesyłkę ponad dwa tygodnie. A bywa, że i miesiąc. Sklep, który nie radzi sobie z terminowością, może zapomnieć o kolejnych klientach.

Innym poważnym problemem jest brak w sklepowym magazynie towaru prezentowanego na stronie sprzedawcy. W praktyce oznacza to, że sklep ma zakusy na oferowanie bardzo szerokiej palety produktów, których (najczęściej z przyczyn logistycznych), nie jest w stanie sprowadzić w odpowiednim czasie. Wciąż pokutuje przeświadczenie właścicieli sklepów, że najważniejsze jest zdobycie zamówienia klienta, a potem jakoś się uda z nim dogadać. Nic bardziej mylnego. Niezadowolony klient stanowi dla sklepu o wiele większe zagrożenie niż jego brak.

Raport Opineo 2011/2012 dostępny jest do pobrania pod tym adresem. Zapraszamy do lektury.

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę