Raport ecommerce 2010, czyli polski rynek ecommerce w liczbach (ogólnych)

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Wczoraj rozpoczęła się czwarta już edycja konferencji ecommerce standard 2010 (kilka krótkich filmików znajdziecie tutaj). Jednym z wydarzeń towarzyszącej tej imprezie jest publikacja raportu na temat polskiego rynku ecommerce, w którym nie brakuje tego, co wszyscy e-biznesmeni lubią najbardziej, tj. cyferek.

Publikacja zajmuje ok. 16,6 MB i jest dostępna do pobrania TUTAJ. Na wstępie dostajemy w raporcie ogolne informacje na temat wielkości rynku, zestawienie sprzedaży i zakupów w Polsce z innymi krajami europejskimi, ogólny profil kupującego w sieci, a także inne dane statystyczne.

Dzięki ankiecie przeprowadzonej wśród blisko 600 sprzedawców dowiadujemy się, jakie firmy najczęściej sprzedają w sieci, do kogo należą i gdzie są zlokalizowane. Nie zabrakło też danych na temat wykorzystywanego oprogramowania, sposobów promocji oraz wyników finansowych.

Kilka ciekawostek, które można znaleźć w treści raportów:

  • Branża Literatura/Film/Muzyka/Gry należy do najintensywniej się reklamujących, zarówno w sieci, jak i poza nią.
  • Największy asortyment produktów można znaleźć w sklepach z kategorii Dziecko/Zabawki.
  • Co czwarty sklep osiągnął zyski z przedziału 100–500 tys.zł.
  • Co trzeci sklep w 2009 roku obsługiwał od 1 do 5 tys. zamówień.
  • 2 na 3 sklepy internetowe zwiększyły liczbę zamówień w 2009 roku w porównaniu z rokiem 2008.
  • 87% e-sklepów osiągnęło zysk w 2009 roku.
  • Dwa razy więcej osób kontaktuje się z obsługą sklepu za pomocą poczty e-mail niż telefonicznie.
  • Prawie co trzeci sklep działa na zakupionym oprogramowaniu, niewiele mniej jest własnych rozwiązań informatycznych.
  • 91,4% internetowych sklepów ma magazyn, w 62,7% przypadków ma on więcej powierzchni niż 50m2.

Jak odczytywać raport ecommerce 2010? Przede wszystkim możemy ucieszyć się tego, w jak wspaniałej i rozwojowej branży działamy:) Później polecam potraktowanie zawartości publikacji  głównie w kontekście rynkowych ciekawostek (zbyt ogólne dane, zbyt mało konkretnych informacji, same obroty i rzut oka na cały rynek, a nie interesujący nas fragment – oczywiście to zrozumiałe przy tak dużym badaniu, itd.).

Na chwilę warto jeszcze zawiesić wzrok na wywiadach z czołowymi e-sklepami pod względem liczby zamówień, a później zostaje już tylko wziąć się do roboty przy swoim sklepie internetowym (w myśl tej zasady). Dzięki temu za rok, w kolejnym raporcie ecommerce, w naszej branży będzie jeszcze lepiej :-)

[UPDATE] Zaktualizowałem link do raportu. Możecie pobierać.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.09.2023

Wdrożenie sklepu internetowego krok po kroku

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę