Zgodnie z zapowiedziami, po pobrania udostępniono raport e-Handel Polska 2009, który – jak podają jego autorzy – jest najnowszym i najobszerniejszych studium polskiego rynku handlu elektronicznego.
W opisywanym materiale umieszczono analizę chyba wszystkich aspektów, które są ważne przy prowadzeniu sklepu internetowego (od używanego oprogramowania, przez marketing i promocję, aż do gospodarki magazynowej i obsługi klientów/zamówień).
W Raporcie e-Handel Polska 2009 nie zabrakło też badania konsumentów (ich preferencji zakupowych czy określenia profilu typowego e-klienta).
Raport dostępny jest w dwóch wersjach: podstawowej (116 stron, darmowa) oraz pełnej (154 strony za 183 zł brutto). W tej drugiej edycji dostaniemy prawie dwa razy więcej wykresów z rozszerzonych analiz wyników badania, w tym najwięcej z zakresu branżowego profilu e-konsumenta i jego preferencji oraz z marketingu i płatności. Dodatkowo każdy rozdział w wersji pełnej, oprócz podsumowania i metryki, zawiera kilka stron więcej niż w podstawowej.
Gratuluję autorom Raportu e-Handel Polska 2009 efektu ich pracy. Moim zdaniem to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce się orientować w zagadnieniach ecommerce.
Zapraszam do czytania: Raport e-Handel Polska 2009 »