Twórcy sklepów internetowych zdają sobie sprawę z tego, że klient robiący zakupy w sieci należy do grupy najbardziej wymagających konsumentów i w tym sensie jest dla nich sporym wyzwaniem. Dlatego zgłębienie psychologii konsumenta powinno być istotnym elementem budowania biznesu w branży e-commerce.
Pomocna w przeprowadzeniu diagnozy dopasowania e-sklepu do oczekiwań użytkowników jest infografika przygotowana przez vouchercloud.pl, serwis z kuponami rabatowymi takich marek jak answear.com, Empik czy Smyk. Infografika prezentuje zachowania i motywacje klientów stojące za wyborami podczas ich zakupów w sieci.
Dzięki przytoczonym statystykom można dowiedzieć się m.in. kto częściej porzuca zakupy – kobiety czy mężczyźni, a także poznać przyczyny takiego stanu rzeczy. Wśród powodów, dla których konsumenci przerywają transakcję kupna, najczęstszymi są: ukryte koszty oraz obowiązek założenia konta. Pozostałe czynniki to np. zbyt długo trwająca procedura finalizacji zakupów bądź niesprecyzowane zasady dostawy. Infografika dostarcza też wiedzy o podejściu klienta do kwestii przesyłki, która okazuje się istotna dla blisko 60% kupujących w sieci. Warto dowiedzieć się, na ile ważna dla e-nabywców jest wysokość kosztów wysyłki oraz termin dostarczenia produktu. Twórcy infografiki na przykładzie newslettera pokazują również, że założenia i pomysły sprzedawców mogą czasem rozmijać się z potrzebami konsumentów.
Wniosek nasuwa się sam: zmiana perspektywy – z pozycji sprzedawcy na pozycję konsumenta – pomoże zidentyfikować błędy w funkcjonowaniu sklepu, naprawić niedociągnięcia, usprawnić funkcjonowanie strony, co w efekcie podniesie jej atrakcyjność i przyciągnie klientów.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją opisywanej infografiki:
Źródło: informacja prasowa