Przychody Amazon.com w Q1 2012 = 13,18 miliarda USD

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Tuż przed długim weekendem, Amazon ujawnił swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012 roku. Przychody Amazon.com w tym czasie wzrosły o 34% w porównaniu do Q1 2011 roku i osiągnęły poziom 13,18 miliarda USD (rok wcześniej było to 9,86 mld USD). Zysk firmy wyniósł „jedynie” 130 milionów USD (spadek o 35%, z 201 mln USD w Q1 2011).Wypracowane rezultaty przekroczyły oczekiwania analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 12,9 mld USD.

W samych Stanach Zjednoczonych przychody Amazonu wzrosły o 36% do 7,43 miliarda USD. Z kolei oddziały zagraniczne firmy (Wielka Brytania, Niemcy, Japonia, Francja, Chiny, Włochy oraz Hiszpania) wypracowały niecałe 5,76 miliarda USD.

Na drugi kwartał bieżącego roku firma prowadzona przez Jeffa Bezosa prognozuje sprzedaż na poziomie 11,9-13,3 miliarda USD (wzrost na poziomie 20-34% w porównaniu do Q2 2011). Spodziewany wynik netto to od -260 mln USD (straty) do 40 mln USD (zysku).

Przy okazji ujawnienia wyników finansowych, Amazon pochwalił się swoimi dokonaniami w pierwszym kwartale. Dalej bardzo dobrze sprzedaje się czytnik Kindle Fire, który pojawił się w ofercie kolejnych sklepów. W ofercie Kindle Store pojawiło się ponad 130 tys. nowych książek, firma dynamicznie rozwija też usługę hostingu plików Amazon Web Services (AWS). Amazon przejął też firmę Kiva Systems za 775 milionów USD w gotówce, o czym pisaliśmy 20 marca.

Z innych, ciekawych informacji: Amazon pochwalił się zawrotną liczbą 173 milionów aktywnych kont kupujących (skok z 161 mln w Q4 2011), a w tym roku firma zapowiedziała już uruchomienie 15 nowych centrów logistycznych na całym świecie (wszystkie ruszą przed grudniem br.).

Przy okazji powyższych informacji zapraszam Was do lektury bardzo ciekawego artykułu z serwisu ReadWriteWeb (link), w którym porównano rywalizację Amazon.com z siecią Best Buy w USA. Okazuje się, że sprzedaż Amazonu w ostatnich trzech latach rosła w tempie 41%, 40% i 28%, a Best Buy’a… 2%, 0% i 10%.

Patrząc na te liczby chyba nikt już nie wątpi w to, że przyszłość handlu należy do e-commerce…

Źródło: Amazon.com press release

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę