Przychody Amazon.com w czwartym kwartale 2011 roku = 17,43 miliarda USD (ale zysk spada o 59%)

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Gigant światowego e-commerce ujawnił swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał 2011 roku. Przychody Amazon.com w tym czasie wzrosły o 35% i osiągnęły poziom 17,43 miliarda USD. Z kolei wygenerowany zysk zaliczył poważny, aż 59% spadek w porównaniu do tego samego okresu 2010 roku i wyniosły „jedynie” 177 milionów USD (rok wcześniej było to 416 mln USD).

W całym 2011 roku sprzedaż wzrosła o zawrotne 41% do poziomu 48,08 miliarda USD w porównaniu do 34,20 miliardów USD w 2010 roku.

Rynkowi analitycy w Stanach Zjednoczonych są podzieleni co do oceny wyników Amazon.com. Z jednej strony firma Jeffa Bezosa ostrzegała, że nie wyklucza straty w czwartym kwartale 2011 roku, a udało jej się wypracować zysk. Z drugiej strony to tylko 177 milionów USD zysku przy 17,43 miliardach USD przychodów – olbrzymia przepaść. Oczekiwano też znacznie większych wpływów, na poziomie 18,3 mld USD.

Niektórzy internetowi komentatorzy nie zawahali się też przed porównaniem Amazonu do Apple, na bazie wcześniejszej fali o tym, że Amazon to nowy Apple. Wyniki pokazały olbrzymi dystans, jaki dzieli obie firmy – w Q4 2011 Apple miało aż 13,06 miliarda USD zysku…

Z czego wynika taki wynik? Amazon.com wypuścił w czwartym kwartale tablet Kindle Fire i firma dopłaca do każdego sprzedanego urządzenia, zakładając, że odzyska te środki z nawiązką podczas sprzedaży produktów elektronicznych. Ciągle trwają też inwestycje związane z uruchamianiem kolejnych centrów dystrybucyjnych na całym świecie.

Według udostępnionych informacji, w czwartym kwartale 201 roku:

  • Wydatki na marketing wzrosły o 57,5% do 593 milionów USD (z 376 mln USD w Q4 2010 roku).
  • Wydatki na technologię i content wzrosły o 66,1% do 862 mln USD (z 519 mln USD).
  • Wydatki na logistykę i wysyłkę paczek wzrosły o 52,3% do 1,66 mld USD (z 1,09 mld USD).
  • Pozostałe wydatki, w tym administracja, wzrosły o 28,7% do 184 milionów USD (rok wcześniej 143 mln USD).

Zobaczymy, czy powyższe inwestycje dadzą duży zwrot w 2012 roku.

Źródło: TechCrunch / The Verge / VentureBeat

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę