Przychody Amazon.com w czwartym kwartale 2011 roku = 17,43 miliarda USD (ale zysk spada o 59%)

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Gigant światowego e-commerce ujawnił swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał 2011 roku. Przychody Amazon.com w tym czasie wzrosły o 35% i osiągnęły poziom 17,43 miliarda USD. Z kolei wygenerowany zysk zaliczył poważny, aż 59% spadek w porównaniu do tego samego okresu 2010 roku i wyniosły „jedynie” 177 milionów USD (rok wcześniej było to 416 mln USD).

W całym 2011 roku sprzedaż wzrosła o zawrotne 41% do poziomu 48,08 miliarda USD w porównaniu do 34,20 miliardów USD w 2010 roku.

Rynkowi analitycy w Stanach Zjednoczonych są podzieleni co do oceny wyników Amazon.com. Z jednej strony firma Jeffa Bezosa ostrzegała, że nie wyklucza straty w czwartym kwartale 2011 roku, a udało jej się wypracować zysk. Z drugiej strony to tylko 177 milionów USD zysku przy 17,43 miliardach USD przychodów – olbrzymia przepaść. Oczekiwano też znacznie większych wpływów, na poziomie 18,3 mld USD.

Niektórzy internetowi komentatorzy nie zawahali się też przed porównaniem Amazonu do Apple, na bazie wcześniejszej fali o tym, że Amazon to nowy Apple. Wyniki pokazały olbrzymi dystans, jaki dzieli obie firmy – w Q4 2011 Apple miało aż 13,06 miliarda USD zysku…

Z czego wynika taki wynik? Amazon.com wypuścił w czwartym kwartale tablet Kindle Fire i firma dopłaca do każdego sprzedanego urządzenia, zakładając, że odzyska te środki z nawiązką podczas sprzedaży produktów elektronicznych. Ciągle trwają też inwestycje związane z uruchamianiem kolejnych centrów dystrybucyjnych na całym świecie.

Według udostępnionych informacji, w czwartym kwartale 201 roku:

  • Wydatki na marketing wzrosły o 57,5% do 593 milionów USD (z 376 mln USD w Q4 2010 roku).
  • Wydatki na technologię i content wzrosły o 66,1% do 862 mln USD (z 519 mln USD).
  • Wydatki na logistykę i wysyłkę paczek wzrosły o 52,3% do 1,66 mld USD (z 1,09 mld USD).
  • Pozostałe wydatki, w tym administracja, wzrosły o 28,7% do 184 milionów USD (rok wcześniej 143 mln USD).

Zobaczymy, czy powyższe inwestycje dadzą duży zwrot w 2012 roku.

Źródło: TechCrunch / The Verge / VentureBeat

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
21.09.2022

Jak chronić swoją markę? Czym jest cykl życia domeny?

Adrianna Szałańska

Adrianna Szałańska

Social media & relations expert
cyberfolks.pl

Artykuł
19.09.2022

Dlaczego warto tworzyć MVP w e-commerce

Marek Kich

Marek Kich

CEO & Podcaster (Sztuka e-Commerce)
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę