Badania wskazują, że wartość rynku e-commerce w Polsce przekracza 17 mld zł. Co zatem robić, by uszczknąć dla siebie choć kawałek internetowego tortu? Nie wystarczy już tylko sprawny e-marketing, należy również monitorować, analizować i prognozować!
Właściciele sklepów internetowych już teraz zauważają potrzebę regularnego monitoringu ofert konkurencji, który uaktualnia informacje o zmianach cen oraz nowym asortymencie wprowadzanym przez rywali. Często zdarza się też, że jeden z pracowników sklepu oddelegowany zostaje do ręcznego prowadzenia monitoringu publikacji, który daje odpowiedź na pytanie, jak widzą nas klienci i czy nieuczciwa konkurencja nie działa przypadkiem na naszą niekorzyść. Pomocny w planowaniu działań e-marketingowych jest także monitoring pozycji, który w prosty sposób wskazuje skuteczność pozycjonowania wybranych fraz.
Mało kto jednak dysponuje odpowiednią liczbą pracowników i czasem, aby monitorować i analizować wszystkie wypowiedzi pojawiające się w sieci, zmiany u konkurencji czy codzienną pozycję sklepu w wyszukiwarkach. Właścicielom e-sklepów, w ciągle zmieniającym się otoczeniu biznesowym i przy ograniczonym dostępie do niezbędnych danych, ciężko zatem prognozować sprzedaż, którą mogą wygenerować ich sklepy. Odpowiedzią na te wszystkie bolączki może stać się zautomatyzowanie wielu z wyżej wymienionych aktywności, które w znaczący sposób ograniczy czas i koszty analizy rynku.
Innowacyjne narzędzia do analizy i prognozowania rynku e-commerce udostępni w najbliższym czasie firma Handlostacja.pl, która świadczy usługi dla sklepów internetowych, oferując autorskie rozwiązania technologiczne, jak i pełną administrację, promocję i doradztwo.
Obecnie narzędzia oferowane przez firmę są w fazie testów. Zapraszamy do skorzystania z darmowych dostępów do narzędzia monitorującego ceny konkurencji – przetestowania i wyrażenia opinii. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt na adres biuro@handlostacja.pl.