Proseed #16 z dobrymi tekstami o e-commerce

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Wczoraj oprócz opisywanego poniżej magazynu, ukazał się już szesnasty numer Proseed. W środku znalazły się dwa teksty związane z e-commerce, które warto przeczytać. Mam tutaj na myśli wywiad z Michałem Jaskólskim i Wojciechem Czarneckim (Nokaut.pl) oraz krótki poradnik na temat tego, jak się przygotować do nagłego wzrostu liczby zamówień w sklepie internetowym (Dzień Darmowej Dostawy się kłania:)).

Poniżej dwa wybrane fragmenty na zachętę do lektury:

Nokautomatyzacja – fragment wywiadu:

(…)
 
Nie liczy się jedynie cena, ale też jakość obsługi?
 
Obserwujemy to od początku funkcjonowania naszego serwisu. Są dwie grupy klientów e-commerce. Pierwsza, która patrzy tylko na cenę, i druga – patrząca na markę, jakość obsługi klienta, bezpieczeń- stwo transakcji, czas dostawy, dostępność itd. Według nas ta druga grupa stanowi już większość. Jeśli nawet nie skorzystają z najniższej ceny w Internecie, to i tak ich zakup będzie tańszy w porównaniu z zakupami w zwykłym sklepie.
 
Sprzedawcy dostosowują się do tych oczekiwań?
 
Znaczna część na pewno. Co prawda nadal zdarza się, że sklep wystawia produkt, którego nie ma w rzeczywistości w magazynie, ale to się zmienia. Parę lat temu robiło tak naprawdę wielu sprzedawców, wrzucali w porównywarki wszystko, choć praktycznie niczego nie mieli na stanie. Obecnie sprzedawcy wiedzą, że to się już nie opłaca. Po pierwsze: muszą płacić za każdego przekierowanego użytkownika. Po drugie: klient niczego nie kupi, skoro nie mają pro- mowanych towarów. Mało tego – raczej nie wróci już do ich sklepu.
 
Proseed #16, str. 32

Jak opanować inwazję klientów na sklep internetowy? – fragment tekstu:

(…)
 
Kamil Matysik z Etin Group Sp. z o.o., spółki prowadzącej m.in. sklep KrainaHerbaty.pl, tak wspomina ubiegłoroczny Dzień Darmowej Dostawy:
 
– Pierwsze godziny to był szok i niekończące się klikanie bez zastanowienia w zalewające nas faktury. Potem przyszło otrzeźwienie i pytanie: „Co dalej?”. Jednego dnia mieliśmy tyle zamówień, ile przez cały sierpień. Przez kolejne dwa tygodnie trwaliśmy w chaosie i nieustającym napięciu. W tym okresie zarówno ja, jak i wspólnik, dołączyliśmy do supportu.
 
W realizacji ponadnormatywnej liczby zamówień pomagało osiem dodatkowych osób szybko zaangażowanych na czas akcji, zupełnie nieprzeszkolonych, najczęściej „znajomych znajomych”. Praca odbywała się w trybie zmianowym, także w weekend.
 
– Wysyłaliśmy około 250–300 przesyłek dziennie. Niestety, u nas dochodzi najbardziej pracochłonna część, czyli konfekcjonowanie. Taka ilość zamówień to około 1300 spakowanych paczek herbaty – przyznaje Kamil. – Sprawy nie ułatwiała zima, problemy z kurierami i z dostawcami, ale dzięki pełnej mobilizacji wszystko udało się wysłać przed Świętami.
 
Proseed, str. 68

Proseed #16 możecie przeczytać online TUTAJ.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę