„Promowane oferty” na Skąpiec.pl – podsumowanie I półrocza 2012

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Porównywarka cen Skąpiec.pl podsumowała pierwsze pół roku funkcjonowania nowego systemu promocji sklepów. Z danych serwisu wynika, że z opcji „Promowane oferty” skorzystało już prawie 350 sprzedawców internetowych, a liczba przekierowań do najaktywniejszych sklepów wzrosła nawet o 30%!

Dostęp do systemu „Promowanych ofert”, za pośrednictwem panelu administracyjnego, posiada każdy sklep współpracujący z porównywarką Skąpiec.pl. Sprzedawcy mają możliwość „licytowania” stawek za przejście internauty ze Skąpiec.pl na swoją stronę. Oferty trzech sklepów, które zadeklarowały najwyższą stawkę dla danej kategorii, wyświetlane są na specjalnie wyróżnionych pozycjach, tuż nad standardową listą ofert. Dzięki temu są one bardziej widoczne dla potencjalnych klientów.

Pierwsze efekty

W ciągu minionych sześciu miesięcy na przetestowanie nowej formy promocji zdecydowało się prawie 350 sklepów internetowych, a liczba ta systematycznie rośnie. Z danych Skąpiec.pl wynika również, że do tej pory sprzedawcy najchętniej uruchamiali kampanie promocyjne w działach „Komputery”, „Foto” i „AGD”. Najpopularniejszymi kategoriami okazały się monitory, tablety i aparaty, natomiast wśród artykułów gospodarstwa domowego – lodówki, pralki i ekspresy do kawy. Jaki budżet musiały przeznaczyć sklepy, aby ich oferta znalazła się na promowanej pozycji w jednej z popularnych kategorii? Średni koszt miesięcznej kampanii w przypadku notebooków to kwota ok. 3500 zł, aparatów cyfrowych – 3800 zł, 1700 zł dla telewizorów LED i ok. 1,5 tysiąca złotych dla kategorii „Lodówki”. Jeżeli chodzi o pierwsze efekty kampanii to są one zróżnicowane i uzależnione od aktywności sklepów oraz liczby promowanych produktów. W przypadku najaktywniejszych sprzedawców liczba przekierowań ze Skąpiec.pl wzrosła nawet o 30 procent, co przekłada się na zwiększenie przychodów sklepu.

Wnioski z kampanii

Pół roku funkcjonowania „Promowanych ofert” to przede wszystkim czas zapoznawania się sklepów z nową formą promocji swojej oferty. System ten po raz pierwszy dał bowiem sprzedawcom możliwość samodzielnego tworzenia kampanii, bez konieczności kontaktu z obsługą serwisu Skąpiec.pl. Właśnie ta automatyzacja procesu tworzenia kampanii promocyjnych oraz uproszczenie procedur, znajdują się na liście najważniejszych zalet systemu „Promowanych ofert”. Dzięki nim sklepy mogą na bieżąco kontrolować efekty swoich działań i modyfikować stawki w zależności od potrzeb oraz poczynań konkurencji. Mogą również w dowolnym momencie uruchamiać nowe kampanie w kolejnych kategoriach i intensywniej promować, np. artykuły sezonowe.

Źródło: Skąpiec.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
28.09.2022

Dla kogo jest dropshipping? Jak go wykorzystać?

Kinga Tobała

Kinga Tobała

Senior Marketing Specialist
Sky-Shop.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę