Jednym z ważniejszych elementów sklepu internetowego, mającym ogromny wpływ na sprzedaż, jest proces zakupowy. Chodzi tutaj o wszystkie kroki, które użytkownik musi zrealizowad po dodaniu do koszyka produktów tak, aby sfinalizowad swój zakup. Im więcej problemów i trudności napotka na drodze kupna, tym łatwiej jest mu zrezygnowad i porzucił swoje zakupy.
Zapraszam do poznania najważniejszych wytycznych przy projektowaniu procesu zakupowego.
Oto ich lista:
- Stosuj zrozumiałe etykiety.
- Spraw, aby użytkownicy nie czuli się zdezorientowani działaniem funkcji. Informuj i uprzedzaj.
- Stosuj opisy ikon, zwłaszcza tych abstrakcyjnych.
- Do ważnych tekstów dodaj elementy graficzne, które przyciągną uwagę.
- Stosuj użyteczne nagłówki, czyli wyjaśnij jednoznacznie treści, której dotyczą.
- Skracaj i upraszczaj teksty.
- Pomoc i wszystkie dodatkowe informacje umieszczaj kontekstowo.
- Nadaj priorytety przyciskom, aby ułatwić użytkownikom nawigowanie. Działanie wszystkich funkcji spraw, aby było intuicyjne i przewidywalne dla użytkowników.
- Unikaj elementów dodatkowych, które mogą rozproszyć i odciągnąć wzrok użytkowników.
- Rejestrację i logowanie zaplanuj tak, aby nie odrywać użytkowników od ich głównego celu, czyli procesu zakupowego. Pamiętaj, ważna jest płynność w realizacji zakupu.
- Aby wyróżnić formularz i skupić na nim uwagę użytkowników możesz stosować delikatne jasne tło.
- Pamiętaj, że prezentacja zawartości koszyka w zbyt wielu krokach procesu zakupowego może rozpraszać użytkownika.
- Minimalizuj liczbę pól formularzy.
- Jasno i precyzyjnie projektuj kroki procesu zakupowego, tak aby użytkownik wiedział gdzie się znajduje i jaki krok jest ostateczny.
- Stosuj spójne i jasne nazwy dla poszczególnych kroków procesu zakupowego oraz przycisków.
Powyższe rady pochodzą z raportu na temat Badania procesu zakupowego w sklepach internetowych od Ideacto.pl i Eyetracking.pl (link do pobrania pliku PDF przesyłany jest po podaniu e-maila na stronie DochodowySklep.pl).