Projektowanie procesu zakupowego w sklepie internetowym – najważniejsze wytyczne

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Jednym z ważniejszych elementów sklepu internetowego, mającym ogromny wpływ na sprzedaż, jest proces zakupowy. Chodzi tutaj o wszystkie kroki, które użytkownik musi zrealizowad po dodaniu do koszyka produktów tak, aby sfinalizowad swój zakup. Im więcej problemów i trudności napotka na drodze kupna, tym łatwiej jest mu zrezygnowad i porzucił swoje zakupy.

Zapraszam do poznania najważniejszych wytycznych przy projektowaniu procesu zakupowego.

Oto ich lista:

  • Stosuj zrozumiałe etykiety.
  • Spraw, aby użytkownicy nie czuli się zdezorientowani działaniem funkcji. Informuj i uprzedzaj.
  • Stosuj opisy ikon, zwłaszcza tych abstrakcyjnych.
  • Do ważnych tekstów dodaj elementy graficzne, które przyciągną uwagę.
  • Stosuj użyteczne nagłówki, czyli wyjaśnij jednoznacznie treści, której dotyczą.
  • Skracaj i upraszczaj teksty.
  • Pomoc i wszystkie dodatkowe informacje umieszczaj kontekstowo.
  • Nadaj priorytety przyciskom, aby ułatwić użytkownikom nawigowanie. Działanie wszystkich funkcji spraw, aby było intuicyjne i przewidywalne dla użytkowników.
  • Unikaj elementów dodatkowych, które mogą rozproszyć i odciągnąć wzrok użytkowników.
  • Rejestrację i logowanie zaplanuj tak, aby nie odrywać użytkowników od ich głównego celu, czyli procesu zakupowego. Pamiętaj, ważna jest płynność w realizacji zakupu.
  • Aby wyróżnić formularz i skupić na nim uwagę użytkowników możesz stosować delikatne jasne tło.
  • Pamiętaj, że prezentacja zawartości koszyka w zbyt wielu krokach procesu zakupowego może rozpraszać użytkownika.
  • Minimalizuj liczbę pól formularzy.
  • Jasno i precyzyjnie projektuj kroki procesu zakupowego, tak aby użytkownik wiedział gdzie się znajduje i jaki krok jest ostateczny.
  • Stosuj spójne i jasne nazwy dla poszczególnych kroków procesu zakupowego oraz przycisków.

Powyższe rady pochodzą z raportu na temat Badania procesu zakupowego w sklepach internetowych od Ideacto.pl i Eyetracking.pl (link do pobrania pliku PDF przesyłany jest po podaniu e-maila na stronie DochodowySklep.pl).





Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę