Preferencje klientów zakupów grupowych (według GoDealla.pl)

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Agregator zakupów grupowych GoDealla.pl zbadał preferencje 1177 klientów portali zakupów grupowych. Celem przeprowadzonej ankiety było m.in. poznanie zwyczajów zakupowych osób korzystających z serwisów tego typu oraz poznanie problemów osób realizujących swoje kupony.

Oto wyniki ankiety zebrane na jednej grafice:Analiza i wnioski:

  • Najwięcej, bo 38% użytkowników kupuje oferty grupowe raz w miesiącu. Drugą najliczniejszą grupą są osoby kupujące rzadziej, niż raz w miesiącu – 27%. Najmniej, bo zaledwie 5% dokonuje zakupów częściej, niż raz w tygodniu.
  • Prawie 1/3 konsumentów napotkała na problem podczas realizacji kuponu! Najczęściej wskazywanymi trudnościami były termin realizacji (prawie co drugi badany wskazał tę odpowiedź) oraz problem z rezerwacją (32%).
  • Pozostałe problemy związane były z odbiorem usługi/towaru oraz utrudniony kontakt ze sprzedawcą . W obu przypadkach te niedogodności wskazało 20%.
  • Co piąty konsument nie czuł się traktowany podczas realizacji kuponu jak pełnowartościowy klient!
  • 3 na 4 konsumentów deklaruje chęć skorzystania z usługi za 100% ceny, o ile są zadowoleni z wykorzystanego wcześniej kuponu, natomiast 63% choć raz rzeczywiście wróciło bez kuponu.
  • Niemal wszyscy badani, bo aż 95% stwierdziło, że choć raz polecili swoim znajomym usługę lub produkt, który kupili w serwisie zakupów grupowych.
  • Prawie 60% ankietowanych wolałoby realizować kupon w formie mobilnej (np. telefon komórkowy) niż w formie drukowanej. Warto zwrócić uwagę, że nie wszystkie serwisy oferują taką możliwość.
  • Spośród 16 podanych kategorii tematycznych użytkownicy mieli zaznaczyć 3 najbardziej pożądane. Najczęściej wskazywane były: „Kultura i rozrywka” – 65%, „Kursy i szkolenia” – 59%, „Restauracje i kawiarnie” – 57%, „Zdrowie i uroda” – 53%, „Turystyka i hotele” – 42%. Najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się: „Nieruchomości”, „Muzyka i instrumenty”, „Zwierzęta”, „Motoryzacja” czy „Odzież”.

Pytanie otwarte. Interesujące podsumowanie.

Ankieta internetowa zawierała również pytanie dodatkowe. Uzytkowników poproszono o to, aby opisali ciekawą przygodę związaną z zakupami grupowymi. Oto najbardziej interesujące wnioski:

  1. Zakupy grupowe łączą ludzi w pary. Jakkolwiek irracjonalnie by to nie brzmiało, wiele osób napisało, że poznało swoją drugą połówkę albo na siłowni, albo w kinie, albo w innym miejscu, gdzie przyszli z kuponem. Warto dodać, że wspomniana druga połówka również miała kupon, co często było bodźcem do rozpoczęcia rozmowy.
  2. Dzieci kupują prezenty rodzicom, przykład: Dzień Matki. Ten wniosek wydaje się być oczywisty, ale przeglądając wpisy użytkowników spojrzeliśmy na to z innej perspektywy. Wielu z nich napisało, iż normalnie nie byłoby ich stać na zrobienie prezentu mamie czy tacie. Ponad 50% zniżka daje im możliwości, których wcześniej nie mieli.
  3. Odkrywanie nowych miejsc. Bardzo dużo osób wskazało zakupy grupowe jako idealną okazję do odkrywania nowych miejsc w swoim mieście, jak np. restauracje czy salony piękności. To ostatecznie definiuje zakupy grupowe jako doskonałą drogę dotarcia do nowych klientów.

O GoDealla

GoDealla (czyli Godzilla zakupów grupowych) to niezależny, dynamicznie rozwijający się agregator lokalnych zniżek i ofert zakupów grupowych. Na stronach GoDealli codziennie można znaleźć najwięcej promocji z portali zakupów grupowych w Polsce. Jako pierwszy agregator w Polsce wysyła codzienny spersonalizowany e-mailing z okazjami z wybranego miasta oraz prowadzi statystyki rozwoju serwisów grupowych.

Źródło: GoDealla.pl

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.09.2023

Wdrożenie sklepu internetowego krok po kroku

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę