Portale zakupów grupowych walczą o aktywnych klientów

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Pierwszy i największy polski portal zakupów grupowych Gruper.pl właśnie sprzedał 500-tysięczny kupon. Tym samym potwierdził, że o pozycji w obszarze e-commerce decyduje przede wszystkim aktywność zarejestrowanych użytkowników liczona dokonanymi transakcjami i ich wartością, a nie np.: ruch generowany na portalach.

Ruch to nie wszystko – mówi Tomasz Dalach, Prezes Zarządu Gruper Sp. z o.o. – Najważniejsza jest liczba i wartość transakcji generowanych przez aktywnych użytkowników. To konkretny, najważniejszy miernik jakości oferty oraz zdolności każdego portalu zakupów grupowych do pozyskania realnych klientów. – dodaje.

W ciągu czterech pierwszych miesięcy od momentu startu serwisu, użytkownicy Grupera zakupili ponad 18 tys. kuponów oszczędzając ponad milion złotych, a już w czerwcu bieżącego roku liczba sprzedanych kuponów osiągnęła 500 tys., generując oszczędności prawie 70 mln złotych.

Serwis już po 10 miesiącach od swojego startu osiągnął próg rentowności, co jest ewenementem w branży e-commerce. Jak szacują jego założyciele, w tym roku przychody Grupera wyniosą 60 mln złotych. To zasługa przede wszystkim wysokiego poziomu aktywności użytkowników, których liczba przekroczyła w czerwcu 1 milion. Większość z nich regularnie dokonuje zakupów na portalu, korzystając z oferty dokładnie weryfikowanych lokalnych dostawców.

W każdym biznesie liczy się sprzedaż. Gruper to biznes zdrowy, z mocnymi ofertami i lojalnym gronem zadowolonych klientów, którzy potwierdzają to swoją aktywnością na portalu. Według naszych szacunków, skala zakupów na Gruperze jest średnio o kilkaset procent wyższa niż na innych portalach na rynku – zapewnia Marcin Mikołajczyk, Członek Zarządu Gruper Sp. z o.o.

Jak wynika z badań PBI, w 2010 roku użytkownikami portali zakupów grupowych było 3,2 mln polskich internautów. Polska jest aktualnie piątym co do wielkości rynkiem e–commerce w Unii Europejskiej. W 2010 roku wartość handlu internetowego w naszym kraju osiągnęła wartość 3,3 mld EURO. Według prognoz, wysoki potencjał handlu internetowego w Polsce oraz wzrost liczby osób korzystających z Internetu może podwoić wartość rynku e-commerce do 2015 r.

Źródło: Gruper.pl

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę