Sklepy promujące swoje sklepy na łamach porównywarki cen Tanio.pl otrzymały dzisiaj informację o tym, że z dniem 1 marca 2012 roku Wirtualna Polska wycofuje się z prowadzenia tego serwisu. Jako oficjalny powód tej decyzji podano „zmianę strategii dotyczącej obszaru e-commerce”. Portal będzie teraz aktywniej promować porównywarkę Nokaut.pl.
Poniżej treść wiadomości, którą otrzymali właściciele sklepów internetowych:
Szanowni Państwo,
chcielibyśmy poinformować, iż z powodu zmiany strategii dotyczącej obszaru e-commerce z dniem 1 marca 2012 roku Wirtualna Polska wycofuje się z prowadzenia serwisu tanio.pl.
W związku z powyższym od 1 marca 2012 nie będziemy przyjmować oraz prezentować Państwa ofert w porównywarce cen tanio.pl. Jeszcze w styczniu otrzymają Państwo wypowiedzenie zawartych z Tanio umów. Wypowiedzenia mają skutek na koniec miesiąca kalendarzowego od momentu doręczenia, więc Państwa oferta będzie prezentowana do 29 lutego 2012 roku.
Serdecznie Państwu dziękujemy za dotychczasową współpracę i zachęcamy do korzystania z innych, atrakcyjnych produktów reklamowych służących do promocji sklepów internetowych.
Na wszelkie Państwa pytania odpowiedzą nasi specjaliści.
(dane kontaktowe do osób)
Z poważaniem,
Zespół tanio.pl.
Porównywarka Tanio.pl ruszyła w październiku 2009 roku. Jej start poprzedziła bardzo efektowna (prasa, TV, radio, telewizja, internet, outdoor i nie tylko) kampania reklamowa – Zatanisci.pl (krótki opis akcji znajdziecie tutaj), dzięki której serwis odwiedziło w pierwszym miesiącu funkcjonowania ponad 2,2 mln użytkowników. W wyniku działań reklamowych bardzo szybko urosła też liczba sklepów współpracujących z porównywarką (z 1200 do 1800).
Niestety, po zakończeniu okresu intensywnej promocji Tanio.pl nie zagościło na stale w czołówce Megapanelu i nie było w stanie nawiązać rywalizacji z liderami rynku. Nie pomogła w tym również nowa kampania (Potaniacze) i pomimo sporych środków wydanych na rozwój serwisu, jego właściciel – portal Wirtualna Polska – zdecydował się o wycofaniu z projektu.
Zamiast promocji własnej porównywarki, Wirtualna Polska będzie forsować wśród swoich użytkowników Nokaut.pl – zgodnie z porozumieniem w tej sprawie z początku grudnia (link).