Ponad 10 lat temu, kiedy to dzisiejsza spóła giełdowa OPONEO.PL S.A. rozpoczynała sprzedaż opon i felg przez Internet, e-commerce w Polsce raczkował. Obecnie firma posiada milion klientów i dynamicznie rozwija sprzedaż za granicą. Planuje również jedno ze swoich największych przedsięwzięć – podbój USA.
OPONEO.PL S.A., spółka która od 2009 roku działa również na rynku europejskim, osiąga dziś przychody rzędu 170,9 mln rocznie, ponad dwukrotnie większych od przychodów z 2007 roku, gdy debiutowała na warszawskiej giełdzie. W lipcu br. podała informację o kolejnych wzrostach; wstępna wielkość przychodów za II kwartał 2012 roku, wyniosła ok. 51 533 tys. zł i stanowiła 125% przychodów osiągniętych w II kwartale roku ubiegłego.
Firma skutecznie zwiększa sprzedaż, w szczególności za granicą (tj. we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Austrii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii), gdzie wysłała już setki tysięcy opon. Zamówienia ze sprzedaży zagranicznej stanowią obecnie ponad 20% wszystkich zamówień.
Siedem krajów Europy to jednak nie koniec ekspansji bydgoskiej spółki e-commercowej. Plany lidera internetowej sprzedaży opon i felg zakładają utrzymywanie silnej pozycji w Polsce i ciągłe poszerzanie zagranicznych rynków zbytu, jak choćby tych ujętych w najbliższych działaniach strategicznych – Belgii, Irlandii czy USA. Zespół OPONEO.PL przygotowuje już amerykańską wersję sklepu www.oponeo.com i jest w trakcie organizacji kwestii formalno-prawnych do otwarcia spółki na terenie Stanów Zjednoczonych. To największy z dotychczasowych projektów związanych ze sprzedażą zagraniczną.
Efekty stałego rozwoju OPONEO.PL przekładają się nie tylko na wyniki finansowe firmy, ale również na liczbę zadowolonych klientów z zakupów przez internet. Spółka pozyskała właśnie swojego milionowego klienta, którego nagrodziła kompletem opon za złotówkę (link do informacji).
Źródło: OPONEO S.A.