Polacy polubili sprzedaż z drugiej ręki – Sprzedajemy.pl po pierwszym roku działania

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

W ciągu roku od pojawienia się na rynku Sprzedajemy.pl – nowej platformy dla sprzedających i kupujących z rzeczami z drugiej ręki, Polacy wystawili na niej przedmioty warte ponad 14 miliardów złotych, głównie samochody, nieruchomości, odzież oraz artykuły przeznaczone dla domu i dziecka. Każdego miesiąca Sprzedajemy.pl odwiedza już ponad milion osób, które sprzedają i polują na okazje w swoim sąsiedztwie.

Sprzedajemy szybko, łatwo i lokalnie

W wielu krajach Europy serwisy takie jak Sprzedajemy.pl są bardzo popularne i częściej odwiedzane niż portale aukcyjne. Zdecydowaną większość sprzedawców stanowią tu osoby prywatne oferujące rzeczy używane, a nie sklepy internetowe. Korzystanie ze Sprzedajemy.pl nie wymaga rejestracji, zakładania kont ani wystawiania aukcji. Oferty dodawane są w formie ogłoszeń bez opłat i prowizji. Transakcje zawierane są lokalnie, bezpośrednio między kupującym i sprzedającym. Gwarantuje to większe bezpieczeństwo handlu oraz pozwala na spore oszczędności wynikające z braku opłat za przesyłki pocztowe i kurierskie.

Walory te docenili polscy Internauci. Szybki rozwój platformy przerósł oczekiwania jej twórców. – Ilość ofert zbliża się do 200 tysięcy i z pewnością osiągnie pułap pół miliona przed końcem roku. Najbardziej popularne kategorie to motoryzacja, na którą przypada aż 40 proc. ofert i nieruchomości, które stanowią 11 proc. wszystkich wystawionych rzeczy. Coraz więcej osób sprzedaje sprzęt elektroniczny, artykuły dla dzieci, odzież i meble. Najwięcej ofert zostało dodanych w województwie mazowieckim (17 proc.), na Śląsku (12 proc.) i w województwie wielkopolskim (11 proc.) – mówi Łukasz Kołakowski, szef działu analiz Sprzedajemy.pl.

Kupujemy tanio i okazyjnie

Coraz szybciej przybywa też kupujących, którzy poszukują rzeczy używanych w atrakcyjnych cenach. Sprzyja temu niepewna sytuacja gospodarcza, która wielu Polaków zmusza do szukania oszczędności w domowych budżetach.

Dynamicznie rośnie liczba osób zainteresowanych zakupem samochodów i nieruchomości bez pośredników. W przeciwieństwie do większości serwisów ogłoszeniowych, większość ofert w tych kategoriach pochodzi od osób prywatnych, a nie od agencji nieruchomości czy komisów samochodowych. Dzięki temu można liczyć na kilkuprocentowe oszczędności przy zakupie mieszkania czy samochodu.

Polacy chcą sprzedawać

Z raportu przeprowadzonego na zlecenie Sprzedajemy.pl przez Instytut Badawczy „Homo Homini” wynika, że aż 2/3 badanych chętnie sprzedawałoby swoje rzeczy przez Internet, czy to chcąc się ich pozbyć, czy też wymienić je na nowsze. Ponad 50 proc. spośród deklarujących chęć sprzedaży przez Internet, jako powód wyboru tej formy sprzedaży wskazuje łatwość i prostotę. Aż 80 proc. respondentów preferuje zakup samochodu i mieszkania bez pośredników. Średnią wartość koszyka rzeczy, jakie przeciętny Polak ma do sprzedania, oszacowano aż na 3038 zł.

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę