Podsumowanie 2011 roku: Ewa Dudek, WebePartners

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Czas na przedostatni artykuł z cyklu podsumowań poprzedniego roku, które przygotowali przedstawiciele firm działających w branży e-commerce. Poniżej znajdziecie wypowiedź Ewa Dudek – właścicielki sieci afiliacyjnej WebePartners.

Podsumowanie 2011 roku:

Rok 2011 dla zespołu WebePartners był kolejnym rokiem intensywnej pracy nad rozwojem naszej platformy. Udało nam się wdrożyć kilka nowych rozwiązań wspomagających działania wydawców.

Otrzymalismy bardzo dużo pozytywnych opinii między innymi na temat naszego generatora linków partnerskich. Produkt jest banalnie prosty w obsłudze, za to niezmiernie przydatny blogerom i serwisom, które nie opierają swoich działań promocyjnych na banerach czy plikach xml. Patrząc na nasze statystyki i dynamicznie rosnący ruch generowany przez sieć naszych wydawców bez wątpienia stwierdzić można, że świadomość zarabiania na programach partnerskich rośnie bardzo szybko. Dlatego cały czas staramy się dopasowywać do potrzeb wydawców.

Planowaliśmy osiągnąć na koniec roku 2011 liczbę 150 obsługiwanych programów partnerskich. Udało się z nawiązką, od końca grudnia na platformie działają 172 programy, a w trakcie integracji jest kolejnych kilkadziesiąt. Udało się to m.in. dzięki współpracy z platformami sklepowymi, do grona naszych partnerów obok IAI-Shop, RedCart i eCommerce24 dołączyli cStore i Selly. W trakcie integracji jest również platforma iStore.

Jako sieć dedykowana e-commerce, obsługujemy głównie programy sklepów internetowych w czysto efektywnościowym modelu CPS. Wydawcy mają dostęp do ofert sklepów w postaci plików xml. Obecnie nasza baza liczy 800 tysięcy produktów ze wszystkich najpopularniejszych kategorii. Na początku roku mieliśmy jedynie 100 tysięcy. Dzięki temu udało się nam pozyskać do grona naszych wydawców serwisy wyspecjalizowane w sprzedaży online, bazujące na efektywnościowych modelach współpracy. Rozpoczęło z nami współpracę wiele serwisów zagranicznych, które posiadają duży ruch na rynku polskim, a współpraca ze siecią afiliacyjną to najszybszy sposób na monetyzację tego ruchu.

Branża e-commerce AD2011:

Współpracujemy głównie ze sklepami internetowymi, stąd najwżniejsze dla nas jest aby rosło zaufanie internautów do zakupów online. Tak też się dzieje, dzięki czemu e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie i sprzedaż rośnie. Obsługa sklepów internetowych i czas dostawy zakupionych produktów polepszają się z roku na rok, co bezpośrednio i pozytywnie wpływa na osiągane przez nas wyniki sprzedaży.

Rośnie równocześnie świadomość właścicieli sklepów odnośnie sposobów reklamy internetowej. Model współpracy gdzie za reklamę płaci się w momencie sprzedaży jest coraz bardziej doceniany i porządany. Dzięki temu platformy afiliacyjne takie jak nasza mają przed sobą perpektywę dynamicznego rozwoju. Najważniejsze dla nas jest, aby mądrze i skutecznie wykorzystać sprzyjające warunki.

Plany na 2012 rok:

W planach na rok 2012 mamy pracę i jeszcze raz pracę nad rozwojem WebePartners. Internet, a szczególnie rynek reklamy zmienia się z dnia na dzień, dlatego udoskonalanie obecnych rozwiązań jest niezbędne aby dostarczyć naszym reklamodawcom wyników jakich od nas oczekują. Planujemy podwoić liczbę programów partnerskich i przynajmniej potroić liczbę wydawców.

Ewa Dudek
CEO WebePartners.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę