Podsumowanie 2011 roku: Ceneo.pl

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Koniec roku to świetny czas na różne podsumowania i ujawnienie planów na kolejne 12 miesięcy, dlatego poprosiliśmy o wypowiedzi w tej sprawie przedstawicieli polskich firm działających w branży e-commerce. Poniżej znajdziecie wypowiedź Joanny Bilińskiej – Dyrektor Działu Bezpieczeństwa i Wsparcia Biznesu w porównywarce Ceneo.pl.

Podsumowanie roku 2011

W Ceneo był to rok wyjątkowo wytężonej pracy – wdrożenie dwóch nowych, dużych projektów, w ciągu kilku miesięcy możemy uznać za sukces. Pierwszy ze wspomnianych projektów to „Kup na Ceneo”. Analiza i realizacja tej usługi trwały od marca i angażowały wszystkie zespoły w naszej firmie. Już pierwsze półtorej miesiąca pokazuje, że opcja bezpośrednich zakupów na Ceneo spotkała się z dobrym przyjęciem przez kupujących, a założone cele są realizowane. Jednym z naszych celów było dostarczenie narzędzia, które umożliwi wygodne i bezpieczne zakupu online – prosty formularz zamówienia, każda transakcja objęta Programem Ochrony Kupujących. Z całą pewnością opcja „Kup na Ceneo” pojawi się w kolejnych kategoriach produktowych.
 
Drugi bardzo znaczący dla nas projekt zrealizowany w tym roku to „Strefa Polecanych Ofert” – jest to nasza odpowiedź na zmiany w sposobie dokonywania zakupów, które zaobserwowaliśmy – zdecydowanie większa część kupujących nie koncentruje się jedynie na cenie. Bezpieczeństwo i jakość obsługi klienta zdają się mieć już równorzędne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowych. „Strefa Polecanych Ofert” pozwala użytkownikom na dotarcie do ściśle wyselekcjonowanych jakościowo i cenowo ofert.
 
Rok 2011 obfitował również w inne interesujące projekty, jak chociażby mobilne aplikacje Ceneo, czy kolejny Ranking Sklepów Zaufane Opinie – po raz drugi nagrodziliśmy e-sklepy, które zostały najlepiej ocenione przez kupujących.
 
Na rynku, rok 2011 to sporo ciekawych inicjatyw, między innymi w kwestii płatności – dynamiczny rozwój PayU, czy inicjatywa Paypala oraz Google, które przygotowały własne „mobilne portfele”. Po co gotówka lub plastikowe karty, skoro wystarczy telefon z zainstalowaną aplikacją (i środki na koncie oczywiście:)?
 
Branża obserwowała także znaczące akwizycje, inwestycje i debiuty giełdowe, jak choćby zakup pakietu kontrolnego księgarni Gandalf przez Empik, czy inwestycja MCI w morele.net i plany liderów w sprzedaży szkieł kontaktowych.
 
To także kolejny rok, w którym coraz bardziej uzależniamy się od telefonów komórkowych i mobilnego Internetu. Smartfony wykorzystujemy już nie tylko do sprawdzania poczty czy czytania newsów, ale również coraz częściej w celach zakupowych – sprawdzania informacji o towarze, porównywania cen i badania dostępności towarów w sklepach internetowych. Aplikacja Ceneo dostępna jest już na wszystkich najważniejszych platformach i w przyszłym roku spodziewamy się równie dużego zainteresowania oferowanymi przez Ceneo narzędziami mobilnymi.
 
Przyszły rok może okazać się przełomowym dla polskiego rynku e-commerce, ze względu na konsolidacje, wejście dużych, internetowych graczy oraz sieciowych sklepów, obecnych dotychczas jedynie w offline’ie.
 
Z zaciekawieniem obserwujemy rynek, podążamy za trendami, sami również współtworzymy te trendy. W mijającym roku postawiliśmy na innowacyjność, bezpieczeństwo i mobilność. Przyszły rok zapowiada się dla nas równie pracowicie i ciekawie.
 
Joanna Bilińska
Dyrektor Działu Bezpieczeństwa i Wsparcia Biznesu w Ceneo.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę