Podsumowanie 2011 roku: Ceneo.pl

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Koniec roku to świetny czas na różne podsumowania i ujawnienie planów na kolejne 12 miesięcy, dlatego poprosiliśmy o wypowiedzi w tej sprawie przedstawicieli polskich firm działających w branży e-commerce. Poniżej znajdziecie wypowiedź Joanny Bilińskiej – Dyrektor Działu Bezpieczeństwa i Wsparcia Biznesu w porównywarce Ceneo.pl.

Podsumowanie roku 2011

W Ceneo był to rok wyjątkowo wytężonej pracy – wdrożenie dwóch nowych, dużych projektów, w ciągu kilku miesięcy możemy uznać za sukces. Pierwszy ze wspomnianych projektów to „Kup na Ceneo”. Analiza i realizacja tej usługi trwały od marca i angażowały wszystkie zespoły w naszej firmie. Już pierwsze półtorej miesiąca pokazuje, że opcja bezpośrednich zakupów na Ceneo spotkała się z dobrym przyjęciem przez kupujących, a założone cele są realizowane. Jednym z naszych celów było dostarczenie narzędzia, które umożliwi wygodne i bezpieczne zakupu online – prosty formularz zamówienia, każda transakcja objęta Programem Ochrony Kupujących. Z całą pewnością opcja „Kup na Ceneo” pojawi się w kolejnych kategoriach produktowych.
 
Drugi bardzo znaczący dla nas projekt zrealizowany w tym roku to „Strefa Polecanych Ofert” – jest to nasza odpowiedź na zmiany w sposobie dokonywania zakupów, które zaobserwowaliśmy – zdecydowanie większa część kupujących nie koncentruje się jedynie na cenie. Bezpieczeństwo i jakość obsługi klienta zdają się mieć już równorzędne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowych. „Strefa Polecanych Ofert” pozwala użytkownikom na dotarcie do ściśle wyselekcjonowanych jakościowo i cenowo ofert.
 
Rok 2011 obfitował również w inne interesujące projekty, jak chociażby mobilne aplikacje Ceneo, czy kolejny Ranking Sklepów Zaufane Opinie – po raz drugi nagrodziliśmy e-sklepy, które zostały najlepiej ocenione przez kupujących.
 
Na rynku, rok 2011 to sporo ciekawych inicjatyw, między innymi w kwestii płatności – dynamiczny rozwój PayU, czy inicjatywa Paypala oraz Google, które przygotowały własne „mobilne portfele”. Po co gotówka lub plastikowe karty, skoro wystarczy telefon z zainstalowaną aplikacją (i środki na koncie oczywiście:)?
 
Branża obserwowała także znaczące akwizycje, inwestycje i debiuty giełdowe, jak choćby zakup pakietu kontrolnego księgarni Gandalf przez Empik, czy inwestycja MCI w morele.net i plany liderów w sprzedaży szkieł kontaktowych.
 
To także kolejny rok, w którym coraz bardziej uzależniamy się od telefonów komórkowych i mobilnego Internetu. Smartfony wykorzystujemy już nie tylko do sprawdzania poczty czy czytania newsów, ale również coraz częściej w celach zakupowych – sprawdzania informacji o towarze, porównywania cen i badania dostępności towarów w sklepach internetowych. Aplikacja Ceneo dostępna jest już na wszystkich najważniejszych platformach i w przyszłym roku spodziewamy się równie dużego zainteresowania oferowanymi przez Ceneo narzędziami mobilnymi.
 
Przyszły rok może okazać się przełomowym dla polskiego rynku e-commerce, ze względu na konsolidacje, wejście dużych, internetowych graczy oraz sieciowych sklepów, obecnych dotychczas jedynie w offline’ie.
 
Z zaciekawieniem obserwujemy rynek, podążamy za trendami, sami również współtworzymy te trendy. W mijającym roku postawiliśmy na innowacyjność, bezpieczeństwo i mobilność. Przyszły rok zapowiada się dla nas równie pracowicie i ciekawie.
 
Joanna Bilińska
Dyrektor Działu Bezpieczeństwa i Wsparcia Biznesu w Ceneo.pl

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
19.01.2022

Jakie wskaźniki mierzyć w ecommerce?

Dawid Szajner

Dawid Szajner

CEO & Head of Sales
toponline.pl

Artykuł
18.01.2022

Mierzenie konwersji dla ruchu z reklam – część 1

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę