Koniec roku to świetny czas na różne podsumowania i ujawnienie planów na kolejne dwanaście miesięcy, dlatego poprosiliśmy o wypowiedzi w tej sprawie przedstawicieli polskich firm działających w branży e-commerce. Poniżej znajdziecie podsumowanie sieci afiliacyjnej Afiliant.com, które podesłał Waldemar Sadowski.
Afiliant.com – biznesowe podsumowanie roku 2011
Sieć afiliacyjna Afiliant.com, projekt poznańskiej firmy, podsumowuje pierwszy rok swojej działalności. Ponad 50 reklamodawców i ponad 1500 wydawców w ciągu zaledwie jedenastu
miesięcy to nie tylko powód do dumy, ale także świetna prognoza na przyszłość.
Przejrzysty panel administracyjny, szybkie wypłaty zarobionych pieniędzy i niespotykana w polskich warunkach elastyczność działania sieci – to główne atuty Afilianta.
Na osi czasu
System afiliacyjny powstał z inicjatywy poznańskiej firmy Afiliant P. Szałamacha Sp. jawna. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w
ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013. Strona internetowa została uruchomiona na początku 2011 roku. Przygotowanie w pełni funkcjonalnego autorskiego oprogramowania zajęło prawie dwa lata.
– Pomysł powstania kolejnej sieci afiliacyjnej wynikał przede wszystkim z niewystarczająco rozbudowanej oferty rynkowej. Niezależność od globalnych rozwiązań umożliwiła nam elastyczne
dostosowywanie funkcjonalności naszej platformy do specyfiki polskiego rynku oraz potrzeb użytkowników – tłumaczy Rafał Irla, pomysłodawca projektu.
Afiliant współpracuje z największymi polskimi serwisami e-commerce. Ostatnio do sieci dołączyła jedna z najpopularniejszych porównywarek cen – Nokaut.pl.
Nowatorskie rozwiązania
Programy afiliacyjne oferują wydawcom więcej możliwości niż standardowe banery. Poszukiwanie nowych kanałów promocji wpisuje się w logikę e-biznesu. Twórcy sieci mogą pochwalić się
wprowadzeniem innowacyjnych narzędzi dla wydawców, takich jak posty reklamowe na portalu Facebook.com czy dedykowane kupony rabatowe.
– Systematyczne wdrażanie nowatorskich funkcjonalności jest głównym czynnikiem determinującym rozwój naszej sieci. Pula narzędzi, jakie stworzyliśmy dla wydawców stale się powiększa. Boxy i widżety reklamowe, reklamy tekstowe z linkami trackingowymi, narzędzia do wysyłki mailingów to jednak nie wszystko. Powoli wkraczamy w sferę f-commerce. Narzędzie do generowania i publikowania postów z linkiem partnerskim na Facebooku to nasze najnowsze „dziecko” – mówi Waldemar Sadowski, dyrektor ds. rozwoju.
Potencjał branży
Pod względem wzrostu wartości rynku e-commerce, Polska już kilka lat temu stała się liderem w Europie Środkowej. Nowi gracze rynkowi muszą sprostać dynamice rozwoju branży. Ważnym
elementem rozwoju każdej firmy w e-commerce jest obecność na targach branżowych.
Ważnym wydarzeniem dla branży były organizowane po raz pierwszy Targi eHandlu w Poznaniu (20 maja). W wydarzeniu wzięło udział około 80 firm, które zaprezentowały swoje usługi zarówno
na stoiskach targowych jak i w trakcie prezentacji produktowych. Liczba zwiedzających (w sumie około 600 osób) pozytywnie zaskoczyla organizatorów. Po stronie wystawców nie zabrakło
również przedstawicieli sieci Afiliant.com.
– Udział w strategicznych wydarzeniach branżowych warunkuje rozpoznawalność marki na rynku e-commerce. Mamy tego świadomość. Chcemy, aby kolejny rok był dla nas wyjątkowo aktywny pod tym względem – przekonuje Waldemar Sadowski.
Dynamiczny rozwój e-commerce wynika w dużej mierze ze zmiany profilu konsumentów. Tym samym rok 2012 roku ma szansę pozytywnie zaskoczyć analityków rynkowych i umocnić pozycję Polski jako lidera regionu.
Rok 2012 pod znakiem nowości
Twórcy sieci zapytani o plany i marzenia na rok 2012 byli jednomyślni: dynamiczny rozwój. Kolejny rok upłynie zatem pod znakiem nowości: nowi reklamodawcy, nowi wydawcy i nowe funkcjonalności. – Planujemy również pozyskanie inwestora branżowego, który jeszcze bardziej przyspieszy rozwój naszej firmy – kończy Rafał Irla.
Waldemar Sadowski
Afiliant.com