Poczta Polska: w okresie świątecznym jest już prawie 45 proc. więcej paczek

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

poczta-polska-logo-maleW minionym tygodniu (2-8 grudnia) Barometr Świąteczny Poczty Polskiej osiągnął poziom 144,67 proc., co oznacza, że Polacy wysłali o prawie 45 proc. więcej paczek, niż zwykle. Wpływ na wzrost liczby nadawanych paczek miał przypadający 2 grudnia Dzień Darmowej Dostawy.

Barometr Świąteczny Poczty Polskiej – wskaźnik mierzący poziom gorączki świątecznej osiągnął 144,67 proc. Bieżący odczyt jest znacząco wyższy od odczytu z analogicznego okresu roku poprzedniego, który wyniósł 129,34 proc. Niewiele już też brakuje mu do rekordowego odczytu z zeszłego roku – 150,67 proc. To pokazuje, że świąteczna gorączka ma znacznie wyższą temperaturę, niż rok temu.

barometr-poczta-polska

Wpływ na wzrost liczby nadawanych paczek miał także przypadający 2 grudnia Dzień Darmowej Dostawy. W ramach tej akcji klienci prawie 2,5 tys. sklepów internetowych mogli uzyskać bezpłatną dostawę towaru bez względu na wartość zakupów i sposób zapłaty.

– Z okazji Dnia Darmowej Dostawy zaobserwowaliśmy dodatkowy, sięgający 10 proc., wzrost liczby wysłanych paczek. To oznacza, że Polacy chętnie skorzystali z możliwości robienia zakupów z bezpłatną wysyłką. Chętnie też wybierali Pocztę Polską, jako najlepszego dostawcę zakupionych towarów – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor odpowiadający w Poczcie Polskiej za usługi paczkowo-kurierskie.

Odczyty Barometru Świątecznego Poczty Polskiej są publikowane raz w tygodniu w okresie od 27 listopada do dnia 24 grudnia 2013 r. na stronie barometrswiateczny.pl.

Barometr Świąteczny Poczty Polskiej to wyrażony w procentach stosunek liczby wszystkich paczek wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w danym tygodniu do średniej przeciętnej liczby paczek wysłanych tygodniowo w okresie od 1 lutego do 31 października. Przykładowo: jeśli barometr pokazuje wartość 150%, to liczba wysłanych w tygodniu paczek przekracza średnią liczbę paczek wysłanych tygodniowo od 1 lutego do 31 października o 50%. Do barometru wliczane są wszystkie paczki pocztowej krajowe i zagraniczne, oraz przesyłki kurierskie Pocztex i EMS nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.

Źródło: informacja prasowa

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę