Oficjalny komunikat RedCart.pl w sprawie wczorajszej awarii

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Wczoraj miała miejsce poważna awaria platformy RedCart.pl – wszystkie sklepy, które się na niej znajdują były przez około 24 godziny niedostępne dla potencjalnych klientów. Poniżej znajdziecie oficjalny komunikat przedstawicieli RedCart.pl w sprawie tego wydarzenia.

Awarie sprzętowe systemów informatycznych są elementem trwale wpisanym w rozwój współczesnego świata IT. Niestety problem ten w ostatnich dniach dotknął również naszą firmę. Przerwa w dostępie do usług, która miała miejsce 8.11.2011, była największą awarią w historii RedCart.pl. Przyczyn było kilka, jedna z nich dotyczyła wadliwego systemu zasilania. Problem okazał się bardziej rozległy niż początkowo sądziliśmy i spowodował konieczność przeniesienia urządzeń serwerowych, a to z kolei wymagało czasu.
 
Kilka zespołów specjalistów przez kilkanaście godzin nieustannie pracowało nad rozwiązaniem problemu. Co ważne, dzięki sprawnym zabezpieczeniom żadne dane nie zostały utracone. System odzyskał stabilność, w tej chwili badane są wszystkie zapisy z serwerów.
 
W konsekwencji wczorajszej awarii podjęte zostały radykalne działania mające na celu wyeliminowanie podobnych zagrożeń w przyszłości. Poczynione przez spółkę inwestycje w rozbudowę infrastruktury serwerowej zwiększą ochronę, a dodatkowo poprawią wydajność systemu. Jedną z kluczowym decyzji jest zmiana dotychczasowego dostawcy rozwiązań serwerowych.
 
Wczoraj rozpoczął się etap opracowywania wraz z nowym partnerem bezpiecznego systemu infrastruktury serwerowej w chmurze, który zapewni stabilne i bezawaryjne działanie systemu sklepów internetowych RedCart.pl. Dodatkowym zabezpieczeniem będzie utworzenie zapasowej chmury z wykorzystaniem rozwiązań firmy Amazon.
 
Pragniemy przeprosić wszystkich Klientów RedCart.pl za utrudnienia spowodowane brakiem dostępu do sklepu internetowego. W ciągu najbliższych dni przygotujemy dla nich propozycję, mamy nadzieję, że zrekompensuje ona niedogodności, jakie pojawiły się w wyniku awarii.
 
Po zaistniałej sytuacji jesteśmy jeszcze bardziej zdeterminowani do działania. Chcemy bowiem udowodnić, że awaria była wypadkiem przy pracy oraz przekonać wszystkich, że RedCart.pl jest odpowiednim Partnerem w e-biznesie.
 
Tomasz Cincio
Dyrektor Marketingu & PR RedCart.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę