Wczoraj miała miejsce poważna awaria platformy RedCart.pl – wszystkie sklepy, które się na niej znajdują były przez około 24 godziny niedostępne dla potencjalnych klientów. Poniżej znajdziecie oficjalny komunikat przedstawicieli RedCart.pl w sprawie tego wydarzenia.
Awarie sprzętowe systemów informatycznych są elementem trwale wpisanym w rozwój współczesnego świata IT. Niestety problem ten w ostatnich dniach dotknął również naszą firmę. Przerwa w dostępie do usług, która miała miejsce 8.11.2011, była największą awarią w historii RedCart.pl. Przyczyn było kilka, jedna z nich dotyczyła wadliwego systemu zasilania. Problem okazał się bardziej rozległy niż początkowo sądziliśmy i spowodował konieczność przeniesienia urządzeń serwerowych, a to z kolei wymagało czasu.
Kilka zespołów specjalistów przez kilkanaście godzin nieustannie pracowało nad rozwiązaniem problemu. Co ważne, dzięki sprawnym zabezpieczeniom żadne dane nie zostały utracone. System odzyskał stabilność, w tej chwili badane są wszystkie zapisy z serwerów.
W konsekwencji wczorajszej awarii podjęte zostały radykalne działania mające na celu wyeliminowanie podobnych zagrożeń w przyszłości. Poczynione przez spółkę inwestycje w rozbudowę infrastruktury serwerowej zwiększą ochronę, a dodatkowo poprawią wydajność systemu. Jedną z kluczowym decyzji jest zmiana dotychczasowego dostawcy rozwiązań serwerowych.
Wczoraj rozpoczął się etap opracowywania wraz z nowym partnerem bezpiecznego systemu infrastruktury serwerowej w chmurze, który zapewni stabilne i bezawaryjne działanie systemu sklepów internetowych RedCart.pl. Dodatkowym zabezpieczeniem będzie utworzenie zapasowej chmury z wykorzystaniem rozwiązań firmy Amazon.
Pragniemy przeprosić wszystkich Klientów RedCart.pl za utrudnienia spowodowane brakiem dostępu do sklepu internetowego. W ciągu najbliższych dni przygotujemy dla nich propozycję, mamy nadzieję, że zrekompensuje ona niedogodności, jakie pojawiły się w wyniku awarii.
Po zaistniałej sytuacji jesteśmy jeszcze bardziej zdeterminowani do działania. Chcemy bowiem udowodnić, że awaria była wypadkiem przy pracy oraz przekonać wszystkich, że RedCart.pl jest odpowiednim Partnerem w e-biznesie.
Tomasz Cincio
Dyrektor Marketingu & PR RedCart.pl