Nowy cykl na eKomercyjnie.pl – Mystery shopping

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Jako, że w Internecie zdarza mi się nie tylko sprzedawać, ale też kupować postanowiłem raz na jakiś czas opisywać swoje doświadczenia z wirtualnymi sklepami i sprzedawcami. Wszystkie notki w tym cyklu piszę z pozycji klienta i jego „widzi-mi-się”.

Dlaczego rozpoczynam tę serię? Wiem dobrze, że najlepiej prowadzenia e-sklepu można nauczyć się na błędach, o ile te błędy przytrafiają się innym:) Dodatkowo, w ten sposób wyświadczę swego rodzaju „przysługę” firmom handlującym w sieci i dzięki temu będą mogły (jeżeli zechcą) wyciągnąć wnioski z mojej opinii i zawsze będą mogły coś udoskonalić lub zepsuć:)

Nie chcę oczywiście nikomu robić na złość, dlatego zawsze podaję numer złożonego zamówienia. Można to zatem potraktować jak opinię wystawioną w serwisie opiniującym lub na łamach porównywarki cen.

Na jakie rzeczy zwracam uwagę?

  • Proces składania zamówienia
  • Informacje o postępach w realizacji zamówienia
  • Szybkość realizacji zamówienia
  • Sposób pakowania
  • Kontakt z działem obsługi klienta (jeżeli będzie potrzebny)

Wszystkie powyższe elementy opisuję dokładnie tak, jak wyglądały w momencie składania przeze mnie zamówienia. Za każdy aspekt wystawiam ocenę w skali od 1 do 3. W sumie można zebrać 15 punktów. To przełoży się na ogólny wynik sklepu. Ten będzie zaś następujący:

  • 15(12) punktów – sklep IDEAŁ, polecam bez wahania!
  • 13(9)-14(11) punktów – bardzo dobry sklep, polecam
  • 10(7)-12(8) punktów – dobry sklep, ale mogło być lepiej
  • 6(4)-9(6) punktów – słaby sklep, raczej nie polecam
  • 0-5(3) punktów – rozczarowanie, zdecydowanie nie polecam

* punktacja w nawiasach obowiązuje w przypadku braku kontaktu z obsługą klienta

Jakie sklepy będę wybierał? Nie mam tutaj żadnej zasady – w zależności od potrzeb:) Oczywiście zdaję sobie sprawę, że z zamówieniami w ramach jednego sklepu bywa różnie (produkty często są bowiem sprowadzane pod konkretne zlecenia), dlatego może zdarzyć się tak, że powstanie kilka materiałów na temat jednego e-sprzedawcy.

Aukcje i handlujących w serwisach aukcyjnych pomijam celowo.

Liczę oczywiście na Wasze aktywne ocenianie i opisywanie swoich doświadczeniem z opisywanym sklepem bądź sklepami. To umożliwi czytelnikom eKomercyjnie lepszą orientację „w terenie” :)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę